וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין: "צעד ראשון במהלך היסטורי", לפיד: "אין ראש ממשלה בישראל"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 16:55

המערכת הפוליטית סוערת לאחר העברת החוק לביטול הסבירות. שר המשפטים חגג במליאה וקרא לנצל את הפגרה לחזור לשיחות. מנגד, הודיע יו"ר האופוזיציה כי תהיה עתירה לבג"ץ, וקרא לאנשי המילואים לחכות לפסיקה. הוא תקף את נתניהו: "הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים"

לפיד אחרי ביטול עילת הסבירות: "אין ראש ממשלה בישראל"/מערכת וואלה!

המערכת הפוליטית בישראל סוערת לאחר שהחוק לביטול עילת הסבירות עבר היום (שני) בכנסת עבר היום בקריאה שנייה ושלישית, ובכך למעשה יצאה לדרך המהפכה המשפטית של הקואליציה.

שר המשפטים יריב לוין נשא נאום ניצחון במליאה מיד לאחר פרסום התוצאות, ואמר כי זהו "צעד ראשון במהלך ההיסטורי לתיקון מערכת המשפט". לוין הוסיף וקרא להגיע להסכמות לגבי המשך החקיקה. "בואו ננצל את הפגרה ונגיע להבנות. זה אולי לא האינטרס הפוליטי של כולם, אבל זה בוודאי האינטרס הלאומי שצריך להנחות אותנו".

מנגד, הודיע יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי תהיה עתירה לבג"ץ נגד החוק שאושר. הוא קרא לטייסים ואנשי המילואים לחכות להחלטת בג"ץ לפני הפסקת ההתנדבות שלהם, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראינו מופע חולשה שלו שלא היה כדוגמתו מעולם. אין ראש ממשלה בישראל. נתניהו הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים".

"זה יום עצוב. יום של חורבן הבית. יום של שנאת חינם", פתח לפיד את דבריו. "אני מסתכל על הקואליציה חוגגת ושואל, מה אתם חוגגים? את זה שאתם מפרקים את המדינה היהודית שיש לנו? את זה שאנשים ששירתו יחד במילואים שלושים שנה מבטלים את המפגש השנתי כי הם יודעים שזה ייגמר רע? הממשלה הקיצונית הזו מתחבקת ומצטלמת כדי לחגוג את הרגע שבו הם גרמו לזה שכבר לא אנשים אחים אנחנו. חוגגים את הרגע שבו הצליחו לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל מה שמחבר בינינו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. יואב דודקביץ, TPS
"יום של חורבן הבית". לפיד, היום/TPS, יואב דודקביץ

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אחד מהשרים שדחפו יותר מכל לביצוע הרפורמה אמר: "לאחר עבודה קשה ומאמץ של שנים רבות, אנחנו מתחילים בתיקון מערכת המשפט ומחזירים את האיזונים בין הרשויות שהופרו לפני 30 שנה על ידי אהרון ברק. יחד נמשיך לתקן באחריות".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך את השר לוין ואמר: "בשורה לישראל, החוק שהעברנו היום הוא חשוב לדמוקרטיה, אבל זו רק ההתחלה. בשביל מדינת ישראל יהודית יותר ודמוקרטית יותר אנחנו חייבים להעביר את שאר חלקי הרפורמה, בראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושינוי סמכויות היועמ"שים".

עילת הסבירות עברה סופית. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
לוין וחברי הקואליציה חוגגים בכנסת, היום/צילום מסך, ערוץ כנסת

שר התקשורת שלמה קרעי: "כשהאבק שהעלו רגלי המוחים ישקע, יתברר לכולנו שהדמוקרטיה בישראל איתנה יותר מאי פעם. בלמנו את ההדרדרות המסוכנת לתהום של שלטון צבאי במדינה דמוקרטית".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הגיע הזמן. רק ככה מחזירים את אמון הציבור במערכת המשפט".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא גם הוא לבג"ץ לפסול את החוק: "ממשלה משיחית על סטרואידים. העברת החוק לביטול עילת הסבירות משמע כניסה של דרעי לשורות הממשלה, וסילוק היועמ"שית מדלת היציאה. אני קורא לבית המשפט העליון לפסול את החוק שעבר כעת במליאת הכנסת. אסור שמדינת ישראל תהפוך לצפון קוריאה".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "ככה נראה נצחון שהוא הפסד מהדהד. נתניהו יודע שעכשיו הוא מצורע בעיני כל העולם המערבי, מצורע בעיני לא רק המפגינות והמפגינים, אלא גם בעיני רבים מאלה שהצביעו לו. נתניהו ושותפיו הפסידו היום. ייקח עוד קצת זמן עד שהם ייפלו, אבל זאת תחילת הנפילה שלהם".

שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון כתבה כי "נתניהו בחר להיות משרתו של בן גביר, נער הגבעות, ולא של מדינת ישראל. נתניהו הוכיח שהוא רופס, נשלט וחסר עמוד שדרה, ובכך מהווה סכנה מוחשית לעתידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully