וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים מפונים מרודוס הבוערת, שריפות גם בקורופו: "אנחנו במלחמה"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 16:57

הרשויות לא מצליחות להשתלט על האש המשתוללת באי כבר שבוע, ונופשים רבים הצטופפו בנמל התעופה כדי לשוב הביתה. גם באיים יוונים נוספים פרצו שריפות, ובקורפו חושדים כי הייתה זו הצתה מכוונת

בוידאו: אנשים במרכז הפינוי ברודוס בזמן ששריפות היער משתוללות/רויטרס

שריפות היער הגדולות ביוון התפשטו היום (שני) לאיים נוספים, בהם קורפו, במקביל להמשך פינוי של תיירים מרודוס הבוערת. שני האיים הם בין יעדי התיירות הפופולריים ביותר ביוון, גם עבור נוסעים ישראלים, והאש האוחזת בחלקים מהם מגיעה בשיאו של גל חום כבד הפוקד את המדינה ואזורים אחרים באירופה והעולם. ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, אמר לפרלמנט כי "אנחנו במלחמה".

19 אלף איש, בהם תושבים ותיירים, ברחו מבתי מגורים ומבתי מלון ברודוס מאז יום רביעי עם התקרבות הלהבות לאזורי החוף, ונמל התעופה באי היה עמוס היום במפונים שהעבירו בו את הלילה בהמתנה לטיסות שיחזירו אותם הביתה. "היה שם סוג של מאבק בחוף עם כל העשן", סיפר ג'ון הופ, תייר ממנצ'סטר.

"אנחנו ביום השביעי של השריפה והיא לא נמצאת תחת שליטה", אמר סגן ראש עיריית רודוס, קונסטנטינוס טרסליאס, לרשת השידור הציבורית ERT. כמה תיירים סיפרו כי הם נאלצו לצעוד לאורך קילומטרים תחת השמש הקופחת כדי להגיע למקום מבטחים.

כמה חברות תעופה הודיעו על ביטול טיסות לרודוס, אולם אחרות, כמו ריינאייר, הודיעו שהן ממשיכות לעבוד כרגיל. החברה אמרה היום כי היא עוקבת אחר המצב. "יש לנו הרבה לקוחות שם שרוצים לחזור הביתה. אנחנו לא הולכים לנטוש אותם מאחור כך שנמשיך לטוס לשם ובחזרה", אמר ניל סורהאן, מנהל הכספים של חברת התעופה.

עשן עולה משריפה באי קורפו, יוון, 23 ביולי 2023. רויטרס
עשן עולה משריפה באי קורפו, יוון, 23 ביולי 2023/רויטרס
שוטר צועד בתוך עשן שריפות האופף את האי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023. רויטרס
שוטר צועד בתוך עשן שריפות האופף את האי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023/רויטרס
שריפות באי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023. רויטרס
שריפות באי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023/רויטרס

באי קורפו, ששמיו נצבעו באדום מהלהבות המשתוללות באזור הררי, פונו אתמול כ-60 איש מחוף הים. גורמים רשמיים מעריכים כי השריפה בה פרצה כתוצאה מהצתה, משום שהיא החלה בארבעה מוקדים שונים. במקביל, שירותי החירום של יוון נאבקים בשריפות המשתוללות גם באי אוויה, שממזרח לאתונה, ובאיגיו, שמדרום-מערב לבירה.

יוון סובלת משריפות יער בחודשי הקיץ, אך שינויי האקלים הובילו לגלי חום קיצוניים יותר ברחבי דרום אירופה. בשבוע החולף, הטמפרטורות הגיעו ליותר מ-40 מעלות בחלקים נרחבים מהמדינה והן צפויות להישאר גבוהות לפחות עד לסוף החודש.

חרף מזג האוויר הקיצוני והשריפות המחניקות, שרת התיירות של יוון, אולגה קפלוגיאני, קראה לתיירים להמשיך ולטוס לאיים. היא הדגישה כי רק חלק קטן מרודוס מושפע מהשריפות, ואילו המצב בקורפו "אינו מדאיג" ולא דומה למה שמתרחש ברודוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully