וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בספרד: הימין ניצח, אבל לא זכה ברוב כדי להקים ממשלה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 2:33

בתום ספירת הקולות, עולה כי לאף מפלגה או גוש לא יהיה רוב מוחלט בפרלמנט. למפלגת השלטון של ראש הממשלה סנצ'ס יש 122 מושבים, בעוד שלמפלגת העם השמרנית 136. מפלגות הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני צמודות זו לזו אחריהן

בווידאו: ספרד בוחרת: נפתחו הקלפיות ברחבי המדינה/רויטרס

שום מפלגה בספרד לא זכתה ברוב מוחלט בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט - כך עולה הערב (ראשון) מספירת 100% מקולות הבוחרים. לפי התוצאות המלאות, למפלגת השלטון הסוציאליסטית בהובלת ראש הממשלה הסוציאליסטי פדרו סנצ'ס יהיו 122 מושבים, ואילו למפלגת העם השמרנית 136 מתוך 350 מושבים.

אל המקום השלישי מגיעה מפלגת הימין הקיצוני ווקס, עם 33 מושבים, וצמודה אליה פלטפורמת השמאל הקיצוני סומאר, בהנהגת שרת העבודה, שזכתה ב-31 מושבים. את יתר המושבים חסרים, 28 במספר, תפסו המפלגות הקטנות. כאמור, למרות ניצחון הימין בבחירות, הוא לא יוכל להקים קואליציה לולא תמיכתה של אחת ממפלגות השמאל או של כמה מהמפלגות הקטנות.

במסיבת עיתונאים שכינס מנהיג מפלגת העם השמרנית אלברטו נונייז פייחו, הוא הכריז כי מפלגתו ניצחה בבחירות, ובהמשך אמר כי זו מחויבותו לדבר "עם כל הצדדים" בנוגע להקמת הממשלה, "בהתאם לניצחון שלנו".

תומכי מפלגת ווקס ממתינים לתוצאות הבחירות במטה המפלגה במדריד, ספרד, 23 ביולי 2023. רויטרס
תומכי מפלגת ווקס ממתינים לתוצאות הבחירות במטה המפלגה במדריד, ספרד, 23 ביולי 2023/רויטרס

סנצ'ס, ראש ממשלת ספרד מאז 2018, הקדים את הבחירות בעקבות מפלה של מפלגות השמאל בבחירות המקומיות במאי, ואלו התקיימו בזמן חודשי הקיץ - בפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית של ספרד. רבים הביעו תסכול מכך, ונרשם שיא של יותר משניים וחצי מיליון מצביעים דרך מעטפות בדואר.

אם ווקס, המחזיקה בעמדות אנטי-פמיניסטיות ומתנגדת להגירה, תהיה חלק מהקואליציה הבאה, זו תהיה הפעם הראשונה שבה מפלגת ימין-קיצוני נכנסת לממשלת ספרד מאז נפילת הדיקטטורה של פרנסיסקו פרנקו בסוף שנות ה-70.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully