וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמות משקעים של 3 חודשים - ביום אחד: 4 נעדרים בשיטפונות חריגים בקנדה

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 22:23

חלקים מפרובינציית נובה סקוטיה שלחופי האוקיינוס האטלנטי קיבלו 25 ס"מ של גשם ב-24 שעות, שגרמו לנזקים רבים לתשתיות. בין הנעדרים גם שני ילדים, שהמכונית שבה היו שקעה מתחת למים. "מצב חמור ומפחיד"

שיטפונות בפרובינציית נובה סקוטיה, קנדה, 22 ביולי 2023. רויטרס
"הנזק שנגרם הוא די בלתי-ייאמן". ההצפות בנובה סקוטיה, אתמול/רויטרס

ארבעה בני אדם, בהם שני ילדים, נעדרים בעקבות שיטפונות חריגים בפרובינציית נובה סקוטיה בקנדה. הפרובינציה, שלחופי האוקיינוס האטלנטי, הוכתה בסערה ביום שישי, ובחלקים ממנה ירדו יותר מ-25 ס"מ של גשמים ביממה אחת - כמות שבדרך כלל יורדת בשלושה חודשים. הגשמים, העזים ביותר שפקדו את נובה סקוטיה זה 50 שנה, גרמו לשיטפונות שסחפו כבישים, זעזעו גשרים והציפו מבנים.

"אנחנו נמצאים במצב חמור ומפחיד", אמר ראש ממשלת נובה סקויטה, טים יוסטון, שהוסיף כי לפחות שבעה גשרים יהיו צריכים להיבנות מחדש או לעבור תיקונים. "הנזק שנגרם לבתים הוא די בלתי-ייאמן", אמר במסיבת עיתונאים. יסטון אמר כי הפרובינציה תבקש סיוע משמעותי מהממשל הפדרלי.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר לכתבים בטורונטו כי הוא מאוד מודאג מהשיטפונות. הוא הבטיח כי הממשל באוטווה "יהיה שם" עבור נובה סקויטה.

קנדה חוותה במהלך השנה הנוכחית כמה אירועי מזג אוויר קיצוניים, בראשם שריפות בקנה מידה היסטורי ששלחו ענני עשן לארצות הברית. מוקדם יותר החודש, גשמים כבדים גרמו לשיטפונות בכמה מדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית.

הרשויות הכריזו על מצב חירום בהליפקס, העיר הגדולה ביותר בפרובינציה, ובארבעה מחוזות אחרים. הרשויות בהליפקס דיווחו על "נזק משמעותי לכבישים ולתשתיות" והפצירו בתושבים להישאר בבתיהם ולא לנהוג בכבישים. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו מכוניות נטושות מכוסות כמעט לחלוטין במי שיטפונות, כשצוותי ההצלה פינו תושבים בסירות.

שיטפונות בפרובינציית נובה סקוטיה, קנדה, 22 ביולי 2023. רויטרס
צוותי הצלה מפנים תושבים עם סירות גומי/רויטרס

יוסטון, ראש הממשלה המקומי, אמר כי שני ילדים הוכרזו נעדרים אחרי שהמכונית שבה הם היו שקעה. בתקרית אחרת, גבר ואדם צעיר נעדרים מאז שהמכונית שבה נהגו נקלעה לעומק השיטפונות. בשלב מסוים אתמול, יותר מ-80 אלף איש היו מנותקים מחשמל והיה חשש שסכר בצפון הפרובינציה יקרוס בשל הגשמים, אך בהמשך היום בוטלה הוראת הפינוי לתושבים.

המשרד להגנת הסביבה של קנדה מעריך כי הממטרים הכבדים בחלקה המזרחי של הפרובינציה יימשכו גם היום. "לאנשים אסור להניח שהכול נגמר, המצב מאוד דינמי", אמר ראש עיריית הליפקס, מייק סאבג'. הוא הוסיף מסיבת עיתונאים שהעיר הוכתה ב"גשם בממדים תנ"כיים". בתאגיד השידור הקנדי דווח כי הגשמים בעיר הם העזים ביותר שהיא ידעה מאז שהוריקן הכה בה ב-1971.

מדענים מדגישים כי לא ניתן לקשור כל מערכת מזג אוויר קיצונית לשינויי האקלים, אך לדבריהם השיטפונות בקנדה תואמים את השינויים שהם צופים שיקרו בעולם חם יותר. זאת משום שככל שכדור הארץ מתחמם יותר, כך האטמוספירה יכולה להחזיק יותר לחות. זו, בתורה, מגבירה את כמות הגשמים שיורדים לעתים בפרק זמן ובשטח קטנים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully