וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח כפול בג'סר א-זרקא: שני בני דודים נורו למוות כשחזרו מאירוע משפחתי

עודכן לאחרונה: 22.7.2023 / 10:10

מוחמד עמאש בן ה-19 ורשא עמאש בת ה-28, בני דודים תושבי הכפר, יצאו מאירוע משפחתי כשכמה רעולי פנים הגיעו למקום ופתחו בירי. המשטרה החלה בחקירת הרצח, שככל הנראה אירע על רקע סכסוך בין משפחות, ופתחה בסריקות אחר החשודים, שנמלטו מהמקום

בווידאו: תושב חיפה נורה למוות - סמוך למקום שבו נרצחה בתו לפני חודשיים/יואב איתיאל

מוחמד עמאש בן ה-19 ורשא עמאש בת ה-28, בני דודים תושבי ג'סר א-זרקא נורו הלילה (שבת) למוות בג'סר א-זרקא, בעת שיצאו מאירוע משפחתי - מסיבת אירוסין של האח של רשא - וישבו בחצר. כמה חמושים רעולי פנים הגיעו למקום - ופתחו באש לעברם. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את בני הדודים במצב אנוש ופינה אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה. שם, לאחר מספר ניסיונות החייאה, נקבע מותם של השניים. באירוע נפצע אדם נוסף, שפונה לבית החולים באופן עצמאי.

שוטרים שהגיעו לזירת הירי החלו בחקירת הרצח ובסריקה אחר חשודים, שנמלטו מהמקום. נכון לשעה זו, עולה כי הרצח אירע על רקע סכסוך בין משפחות בכפר, שייתכן וגבר לאחרונה עם שחרורם מהכלא של כמה בני משפחה. בתוך כך, סגן מפקד מחוז החוף ומפקד מרחב מנשה כינסו לפני זמן קצר ישיבת הערכת מצב. בסיומה, הוחלט על תגבור הכוחות בכפר והוטלה החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה. בד בבד, גופות הנרצחים נשלחו לנתיחה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

"הם ישבו צוחקים אוכלים כמעט 20 איש פתאום שמעו יריות ואז קלטו שזה לעברם וכולם התחילו לברוח לכל כיוון", סיפרה לוואלה תושבת הכפר, "רשא ומוחמד לא הספיקו להגיע למקום בטוח. הם שניהם היו צעירים שקטים שלא הזיקו לאף אחד".

בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-129. עמותת יוזמות אברהם מנכה מרשימת הנרצחים שלושה פלסטינים שנרצחו בישראל ושמשטרת ישראל תחקור, אבל לא היו אזרחים או תושבים. בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 57.

בן 19 ובת 28 נורו למוות בג'סר א-זרקא, המשטרה סורקת אחר חשודים. 22 ביולי 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי בג'סר א-זרקא/דוברות משטרת ישראל
מוחמד עמאש, בן ה-19 שנורה למוות בג'סר א-זרקא. 22 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד עמאש, בן ה-19 שנורה למוות בג'סר א-זרקא. 22 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בג'סר א-זרקא נרצחו שלושה השנה. הרצח הקודם, של מוחמד עמאש, אירע בחודש פברואר. למרות שבג'סר א זרקא משמעות נתונים כואבים אלה מסמנת דווקא רגיעה יחסית השנה, בכפר כמו בחברה הערבית כולה יש זעם על הפשיעה הרצחנית שלא נבלמת ועל אזלת יד המשטרה במיגור הפשיעה ובפיענוחים.

רק אתמול התקיימה ליד פוריידיס, הכפר הסמוך הפגנה שניה השבוע בעניין זה, לאחר שלפני שבוע בדיוק נורה שם למוות עלא מרעי בן ה-33, כשיצא מאירוע שמחה. בהפגנה השתתפו גם תושבי האזור מחוף הכרמל, זכרון יעקב ובנימינה גבעת עדה, יוזמה של בועז פלד וכרמית רוט מזכרון יעקב. "אנחנו איתכם, מושיטים לכם יד במאבק משותף, ואנחנו נהיה אתכם בשמש, בלילה, בצמתים בהפגנות", קרא במגפון בהפגנה תושב האיזור מעוז ינון, מבעלי אברהם הוסטל ופעיל חברתי.

פאתן ג'ורבאן, תושבת ג'סר א-זרקא בת 27 שהכירה את שני הנרצחים הלילה אמרה לוואלה! הבוקר: "אני בכלל לא גזענית אבל אין שוויון. אם הרצח היה בתל אביב אז יום אחרי היו מפענחים את הרצח. ראש הממשלה השכן שלנו אמר שיפעל לשלב את השב"כ בסיכול הפשיעה במגזר הערבי, וזה לא נכון לערב גוף שמטפל בביטחון המדינה ולהעמיס עלו זה מחדל משטרתי. גם השר לביטחון פנים שיתעורר. לנו נדמה שבשבילם זה ועוד ועוד ערבי מת - מה יזיק. גם אחרי עשור במגזר הערבי ממשיכים לקבור את המתים. המשטרה טומנת את ראש שלה בחול במגזר הערבי".

רשא עמאש, בת ה-28 שנורתה למוות בג'סר א-זרקא. 22 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רשא עמאש, בת ה-28 שנורתה למוות בג'סר א-זרקא. 22 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האירוע הקשה הלילה מצטרף לשורה הארוכה של מקרי רצח בחברה הערבית מתחילת השנה. אמש, גבר בשנות ה-40 לחייו נורה למוות במחנה הפליטים שועפאט. הגבר הגיע למחסום מחנה הפליטים ופונה לקבלת טיפול רפואי, ובהמשך נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.

בחמישי, סלאח אבו חיט בן ה-64 נורה למוות ברכבו ברחוב הנביאים בחיפה, חודשיים לאחר רצח בתו מאות מטרים משם. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לאבו חיט, טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר. שוטרים הגיעו למקום החלו בחקירת המקרה וחיפוש אחר חשוד.

לעברו של אבו חייט נורו עשר יריות, מטווח קצר. רכב הסקודה השחור שלו נותר באמצע הכביש, בחלונותיו סימני ירי; המתנקשים הסתלקו מהזירה עם רכבם. הרקע לרצח הוא סכסוך עברייני, לפי ההערכה במשטרה - בין ארגון בכרי לארגון חרירי. "שיקגו זה פה", אמר בעל עסק ששמע את היריות ויצא החוצה, "פעם זו הייתה שכונה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully