וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר את תושב חדרה החשוד בריסוס מפגינים בגז פלפל

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 18:32

ריסוס מפגינים בגז פלפל בצומת כרכור, 17 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (שישי) את תושב חדרה, יעקב לוגסי בן ה-51, שנעצר אמש בחשד שריסס מפגינים בגז פלפל וקילל אותם. הוא חשוד בעבירות של תקיפה ואיומים. האירוע התרחש בצומת כרכור ביום שני. מצדו, לוגסי טען כי הזדמן למקום במקרה בעת שהתקיימה שם הפגנה, וכי מפגינים השתוללו וחסמו את הכביש. לטענתו, אחד מהם התיישב לו על האוטו ואחר כך הכניס את ראשון לאוטו. "סך הכול יצא כדי להרחיק אותו", טען עו"ד תאופיק ג'בארין המייצג את לוגסי מטעם הסנגוריה הציבורית. הוא טען כי "מדובר בהפגנה לא חוקית", וכי "הוא הרגיש מאוים, הוציא גז פלפל וריסס באוויר שלא יתקרבו אליו, זה היה התזה באוויר ולא לעבר אדם פלוני".

"החשוד אכן נראה במקום אך לא נראה שלצורך העניין בדבריו שהדגל הונף לכיוונו, לא רואים שהדגל הונף, רואים אותו תוך כדי נסיעה מרסס", טען מנגד רס"מ אלון צברי בשם תחנת זכרון יעקב. "כולנו רואים מה קורה במדינה, צריך לתת למשטרה לטפל בעניינים, אזרחים לא יכולים לקחת את החוק לידיים, היום זה לשלוף גז פלפל, בפעם הבאה זה יכול להיות משהו אחר", הדגיש.

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור כחלק מיום השיבוש 11 ביולי 2023. אבנר מיכאלי, אתר רשמי
מחאה בצומת כרכור, השבוע/אתר רשמי, אבנר מיכאלי

אלא שהמשטרה הגיעה לדיון היום ללא הראיה הקריטית. "הציגו סרטון שלא נמצא לצערי בתיק החקירה", נאלץ צברי להודות. את המצלמות בצומת המשטרה טרם פרקה. תוצרים מצוות "התיעוד המבצעי" שהמשטרה מעסיקה במקום לא הובאו כדי לבסס את החשד שהמשטרה מייחסת לו.

השופט אמיר סלאמה קבע שיש בתיק בסיס לקיום חשד סביר הקושר את לוגסי לאיומים ולתקיפה, אם גם נותר בספק שנגרמה חבלה של ממש. "ככל שקיימת עילת מסוכנות, הרי שמדובר ברף הנמוך ביותר, בשים לב למכלול הנסיבות", ציין. הוא שחרר אותו בהרחקה מהמעורבים ובחתימה על ערבות עצמית של 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully