וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מאבד שליטה: נציבת שב"ס הודיעה לשר שאינה רוצה להאריך את שירותה

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 9:44

הנציבה פרי מצטרפת למפכ"ל המשטרה שלא האריך את שירותו. הרקע הוא חילוקי דעות בין הנציבה לבין בן גביר בנושא מינויים בתוך הארגון והניהול השוטף. בסביבתו של בן גביר תקפו את הנציבה: "הובהר לה שנגמר הטיוח בשב"ס" וטענו שהיא העדיפה "להתקפל מול מחבלים" תמורת שקט

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: המשרד לביטחון פנים

נציבת שב"ס קטי פרי הודיעה הערב (חמישי) לשר איתמר בן גביר כי אינה מעוניינת להאריך את שירותה והחליטה לסיים את כהונתה כנציבה. הרקע להצהרתה הוא חילוקי דעות וחיכוכים הולכים וגוברים בינה לבין בן גביר בנוגע למינויים בתוך הארגון והניהול השוטף. בכך מצטרפת הנציבה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שגם הוא לא האריך את שירותו.

נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי בעדותה אל מול חברי וועדת החקירה לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 14 באוגוסט 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים

בסביבתו של בן גביר אמרו כי "נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית, אחרי שהובהר לה על ידי השר בן גביר שנגמרו הטיוח בשב"ס, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, ובעיקר, נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש.ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם".

לדברי הגורמים, בן גביר הבהיר לפרי שלא יסכים להמשך מה שכינה "מדיניות הכלה" מול המחבלים, שהיתה סלע מחלוקת בין השניים, ושלדברי הגורמים גרמה לה להתקפל מול המחבלים תמורת שקט. הגורמים ציינו גם את האירועים בכלא רימונים שבמהלכם פגעו אנשי משפחות פשע בסוהרים, וטענו שפרי טייחה את האירוע ופעלה כדי להסתיר את התחקיר הקשה אודותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בטקס חילופי מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, 19 ביולי 2023. ניב אהרונסון
בן גביר עם קובי שבתאי בטקס חילופי ממ"ז ת"א/ניב אהרונסון

בסביבת שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טענו בתחילת השבוע כי פרי "התנקמה" בו. על פי הטענה, פרי העבירה אסירים ביטחוניים לתא עם פשפשים, לאחר שבן גביר זימן לשימוע בכירים בארגון בעניין תקרית חריגה שבה הותקפו לכאורה בתחילת השנה סוהרים על ידי אסירים פליליים, שמזוהים עם ארגון פשיעה בחברה הערבית. עם זאת, רצף האירועים כפי שמתארים בסביבת בן גביר, לא מסתדר עם הטענה.

האסירים במוקד הסכסוך הם שני יהודים שנעצרו בצו מנהלי בחשד למעורבות בהתפרעויות בכפר חווארה והושמו בהתחלה באגף השמור בבית כלא איילון. זאת, לאחר שאחד מהם ביקש לעבור לאגף דתי, אך בקשתו נדחתה בחודש שעבר בעקבות חוות דעת מקצועית. בהמשך, ב-2 ביולי החליטה ועדת העברת הארציות של שב"ס על העברת השניים לאגף שמור בכלא אשל.

עם העברתם למתקן הכליאה החדש דיווחו השניים על פשפשים בתא, תופעה בעייתית הרווחת באגפים בבתי כלא נוספים, ומטופלת על ידי שב"ס בשנים האחרונות. כשבוע וחצי לאחר מכן זימן בן גביר לבירור בכירים בשב"ס בעניין דיווח ב-ynet על אסירים פליליים, המזוהים עם ארגון פשיעה, שהחזיקו סוהרים כבני ערובה ואיימו עליהם בדוקרנים מאולתרים - פרשייה שהוסתרה לכאורה מעיניי הציבור ומהמשרד לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully