וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב העיקש השתלם: המסע של סמאו לכומתה הכסופה

22.7.2023 / 10:43

סמל סמאו טראפה עלה לארץ לפני יותר מעשור. בנסיבות טרגיות הוא איבד את אמו ויצא לקרב נוסף להתגייס לשירות קרבי. לאחר שהפרופיל שלו ירד בשל האירוע עם אמו, הוא גויס כנהג וגם פציעה לא מנעה ממנו להשלים את חלומו ולשרת כלוחם בהנדסה קרבית: "המסר - להמשיך ולא לוותר"

זה היה מסע ארוך עם מכשולים רבים, אבל את סמאו טראפה זה לא עצר עד להשגת המטרה. אחר מאבק עיקש וארוך לחזור לשירות כלוחם, סמל טראפה סיים בשבוע שעבר את המסע וקיבל את הכומתה הכסופה של חיל ההנדסה הקרבית.

סמאו טראפה, שמתגורר בפתח תקווה יחד עם אחיו לאחר שעלה לארץ מאתיופיה ב-2012, התחיל את שירותו הצבאי בחוות השומר עם פרופיל שאינו מספיק ללוחמה בעקבות בעיות נפשיות. "היה אירוע בבית", שיתף סמאו שאיבד את אמו בנסיבות טרגיות. "אירוע של מריבה בין ההורים ושם אמא שלי מתה. בלשכת גיוס נפגשתי עם קב"ן והוא אמר לי שאני לא יכול להתגייס ללוחמה בגלל המקרה שקרה בבית. אחרי הפגישה פרצתי בבכי ויצאתי".

סמאו טראפה. דובר צה"ל
סמאו עם הכומתה הכסופה/דובר צה"ל

עוד מילדותו, חלם סמאו לשרת כלוחם לאחר שלוחמים עזרו לו במרכז קליטה בזמן מבצע צוק איתן. הוא התחיל את שירותו בחוות השומר ושובץ להיות נהג בחטמ"ר שומרון. "הלכתי לקב"ן בחטמ"ר שומרון", שיחזר סמאו. "אמרתי לו 'תקשיב, אני מעוניין ללכת ללוחמה ולעשות את התהליך' והוא היה בעד ואפשר לי".

סמאו טראפה. דובר צה"ל
סמאו טראפה/דובר צה"ל
סמאו טראפה. דובר צה"ל
סמאו טראפה/דובר צה"ל

אחרי שירות של עשרה חודשים כנהג, הצליח סמאו להשתבץ בגדוד 605 בהנדסה קרבית, אך במהלך האימון המתקדם הוא נפצע בגבו. "זה היה מבאס כי נלחמתי על שירות קרבי והכול הלך בסוף לפח", סיפר טראפה לוואלה! בכאב.

אבל הוא לא ויתר. הוא נכנס לסדרת טיפולים והיה משוכנע שיצליח לחזור ללוחמה. "אמרו לי שזה לא אפשרי, שלא יאשרו לי כי יתרת השירות שלי קצרה מדי", הוא מספר. לאחר מאבק נחוש, הוא הצליח לשוב ולהצטרף לחבריו. "אני מסיים מסלול והגשמתי חלום", הוא אמר בהתרגשות.

"הצבא עזר לי בהרבה מובנים", הוא ממשיך. "לפני הצבא היה לי קשה לסיים תהליכים שהתחלתי. הייתי מרים ידיים ומוותר, אבל היום אחרי המסלול וההכוונה של המפקדים, הצלחחתי להפוך את עצמי לבן אדם שלא מוותר בשום מכשול".

סמאו טראפה. דובר צה"ל
סמאו טראפה/דובר צה"ל

לסמאו יש גם מסר למי שנמצא במצב שבו הוא היה אך לא מזמן. "הייתי אומר שגם אם אומרים לך שלא תצליח, תמשיך לנסות. וגם אם לא הצלחת, תנסה שוב. תמשיך ואל תוותר", הוא אומר בגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully