וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני תחילת מונדיאל הנשים: 2 הרוגים מירי בעיר אוקלנד בניו זילנד

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 9:13

חמישה אנשים נוספים נפצעו מהירי שבוצע מאתר בנייה בעיר הגדולה ביותר במדינה שתארח את משחק הפתיחה במונדיאל הנשים. החמוש נמצא מת, והרשויות מעריכות כי לא היה לו מניע פוליטי או אידיאולוגי

אדם חמוש הרג הלילה (חמישי) שני בני אדם ופצע חמישה נוספים באוקלנד, שעות לפני שהעיר הגדולה ביותר בניו זילנד תארח את משחק הפתיחה של מונדיאל הנשים. הוא פתח באש מאתר בנייה, שבו איתרה אותו המשטרה בהמשך ללא רוח חיים.

ראש הממשלה כריס היפקינס אמר שטורניר הכדורגל יתנהל כמתוכנן, והוסיף כי הירי נראה כפעולה של אדם בודד. לדבריו, המשטרה לא מחפשת אחרת חשודים נוספים באירוע. "לא ידוע על מניע פוליטי או אידיאולוגי לירי, ולכן אין שום סיכון לביטחון לאומי", אמר היפקינס במהלך הצהרה שמסר בשידור חי בטלוויזיה. הוא הוסיף כי לא יהיה שינוי ברמת האיום הביטחוני של ניו זילנד אך הנוכחות המשטרתית בעיר תתוגבר.

מפקד המשטרה, אנדרו קוסטר, אמר במסיבת עיתונאים כי בין חמשת הפצועים היה גם שוטר אחד. לדבריו, החמוש טרם זוהה רשמית, אך על פי ההערכות מדובר בצעיר בן 24 שהועסק באתר הבנייה שבו התרחש הירי. הוא היה חמוש ברובה ציד, ועבר באתר הבנייה עד שהגיע לקומות העליונות, שבהן התבצר במעיל והמשיך בירי לפני שזמן קצר לאחר מכן אותר ללא רוח חיים.

היורה היה נתון למעצר בית, אך ניתן לו אישור לעבוד באתר. "הוא היה ידוע בעיקר עם היסטוריה של אלימות במשפחה. אין שום דבר המצביע על כך שהוא היווה סיכון גבוה יותר ממה שעלה מעברו", אמר מפקד המשטרה קוסטר. ראש העיר וויין בראון הדגיש כי לירי אין שום קשר למשחקי המונדיאל.

שוטרים בסמוך לאתר בנייה שממנו בוצע ירי המוני באוקלנד, ניו זילנד, 20 ביולי 2023. רויטרס
שוטרים בסמוך לאתר בנייה שממנו בוצע ירי המוני באוקלנד, ניו זילנד, 20 ביולי 2023/רויטרס

אלפי שחקנים ותיירים הגיעו לאוקלנד לקראת תחילת משחקי גמר הגביעי העולמי בכדורגל נשים, שאותם מארחות ניו זילנד ואוסטרליה יחד. בזמן הירי, שחקניות הנבחרת המקומית ואלו של נורבגיה, איטליה, ארצות הברית, וייטנאם ופורטוגל היו כבר בעיר. במהלך הירי, כמה רחובות בעיר נחסמו, כל שירותי המעבורות לאוקלנד בוטלו ואוטובוסים הופנו לדרכים חלופיות.

פיפ"א אמרה בתגובה לירי כי היא עודכנה ש"מדובר באירוע בודד שלא היה קשור לפעילות כדורגל ומשחק הפתיחה הערב יתנהל כמתוכנן". התאחדות הכדורגל העולמית אמרה כי הנבחרות שהיו סמוכות למקום הירי מקבלות את התמיכה שהן זקוקות לה.

הירי התרחש ליד המלון שבו מתארחת הנבחרת הנורבגית, וכמה שחקניות כתבו ברשתות החברתיות שהן בטוחות. "הכל נראה רגוע, ואנחנו מתכוננות כרגיל למשחק הלילה", אמרה קפטנית הנבחרת מארן מיילדה לעיתון נורבגי בזמן פעילות המשטרה.

האימונים של נבחרת איטליה התעכבו משום שהשחקניות לא יכלו לצאת מהמלון שלהן, בעוד שנבחרת ארצות הברית אמרה שכל השחקניות ואנשי הצוות שלה היו מוגנים ובטוחים. שגרירות ארצות הברית במדינה אמרה כי דאגלס אמהוף, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס שמוביל את המשלחת הנשיאותית לטקס פתיחת המונדיאל, בטוח.

מעשי אלימות במעורבות כלי נשק חמים הם נדירים בניו זילנד, שהחמירה את חוקי הנשק שלה לאחר שחמוש רצח 51 מתפללים מוסלמים בקרייסטצ'רץ' ב-2019 בירי ההמוני הקטלני ביותר היסטוריה של המדינה. הממשלה אסרה מאז על החזקת רובים חצי-אוטומטיים בסגנון צבאי ועל כלי נשק קטלניים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully