וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל שבתאי הגיע להתפלל בקבר יוסף, פלסטיני נהרג בעימותים עם צה"ל שאבטח את המקום

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 7:40

אלפי מתפללים נוספים פקדו את הקבר יחד עם שבתאי, אחרי תקופה ממושכת שלא התאפשרה כניסת מתפללים בשל ההסלמה הביטחונית. ביקורת נמתחה על המפכ"ל שהגיע למקום מלווה בראש המטה של בן גביר חנמאל דורפמן

המפכ"ל קובי שבתאי בקבר יוסף/רועי חדי

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה (חמישי) בקבר יוסף שבשכם. בנוסף לשבתאי, אלפי מתפללים נוספים פקדו את הקבר לקראת פתיחת תשעת ימי האבלות של תשעה באב, אחרי תקופה ממושכת שלא התאפשרה כניסת מתפללים בשל ההסלמה הביטחונית בצפון השומרון. יצוין כי שבתאי הוא מפכ"ל המשטרה הראשון שמבקר במקום כשהוא על מדים.

במקביל, עימותים קשים פרצו בין עשרות פלסטינים לבין כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים. בתוך כך, מטען הושלך לעבר דחפור צה''לי ואבנים יודו לעבר הכוחות. משרד הבריאות והסהר האדום הפלסטיני דיווחו על עשרות בני אדם שנפצעו במהלך העימותים, ביניהם שני פצועים קשה שפונו לבתי החולים. לטענתם, פלסטיני בן 19 נהרג כתוצאה מירי של כוחות צה"ל.

רבים מהגולשים שנחשפו לתמונות והסרטונים שהופצו מהמקום מתחו ביקורת על המפכ"ל שבתאי וטענו שהוא מנסה לרצות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "מה עושה שם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי? עוד דרך להתחבב על בן גביר והמתנחלים?", כתב אחד מהם. "מפכ"ל המשטרה מתפלל בקבר יוסף. זה לבוא ולומר למתנחלים שיש לכם יד חופשית. לשרוף, אחי, לשרוף. ואכן יש הרוג בשכם", הוסיף גולש אחר.

יחד עם המפכ"ל הגיעו לקבר גם מפקד מחוז ש"י במשטרת ישראל ניצב עוזי לוי, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט, מח"ט שומרון אלוף-משנה שמעון סיסו, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המטה של השר לבטחון לאומי - חנמאל דורפמן ועוד.

לטענת המארגנים, הכניסה לקבר, שהיא הגדולה ביותר בחצי השנה האחרונה, התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון. מצדו, המפכ"ל שבתאי נשא כמה מילים ואמר: "למען אחדות עם ישראל, למען בטחון עם ישראל, שיהיה לנו רק בריאות והצלחה ביום הקדוש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully