וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים חוששים לחייהם בעקבות איומי החמאס

10.3.2003 / 7:52

הקבינט החליט בעבר להוריד את אבטחת השב"כ ממרבית השרים ולהעבירה לאחריות משרדיהם; הנושא עדיין לא הוסדר; אחד הלא מאובטחים: למה מחכים שיירצח עוד שר?; ח"כ רן כהן: בלי היסטריה

שרים בממשלת ישראל חוששים לחייהם בעקבות הסחבת בהסדרת אבטחה - למרות האיומים הברורים שהשמיע החמאס אחרי ההתנקשות בבכיר בארגון בשבת. "האבטחה שלנו היא שערוריה מתמשכת. אין היום כתובת מי אחראי לאבטחת השרים". למה מחכים שיירצח עוד שר? אמרו אתמול חברים בממשלה ל"ידיעות אחרונות".

באוקטובר בשנה שעברה החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את אבטחת השב"כ משרי הממשלה - אבטחה שניתנה להם בעקבות רצח השר רחבעם זאבי. השב"כ טען כי אין לו די כוח אדם כדי להתמודד עם המשימות הרבות וביקש לשחרר אותו מאבטחת כל שרי הממשלה. עמדת הש"ב התקבלה וכיום הוא אחראי רק לאבטחת שבעה אישים מרכזיים: ראש הממשלה, הנשיא, נשיא בית המשפט העליון, שר הביטחון, שר החוץ, יו"ר האופוזיציה ויו"ר הכנסת.

את הפער נדרשו למלא קציני הביטחון של משרד הממשלה שהופקדו על אבטחת שריהם. לא מזמן תבעו הקב"טים להחזיר את האבטחה לכל השרים ולמנות אחראי אחד לכך -היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. אחד השרים אמר אתמול כי "אסור לזלזל באיומים האלה ואסור לעבור עליהם לסדר היום: צריך להחזיר לשב"כ את האחריות על אבטחת האישים". שר בכיר אחר הוסיף כי "תמיד חיפשו אותנו וכל הזמן יש התרעות".

ח"כ רן כהן (מרצ), שהיה בין חברי הוועדה שחקרה את רצח השר זאבי ממשיך לחשוב כי "השב"כ צריך לשמור על קבוצה מצומצמת של עד שמונה אישים בצמרת המדינה. כל השאר אמורים להיות מאובטחים על ידי המשטרה בלבד". לדעתו, "אם אין מידע נקודתי על איום, לא צריך להפוך כל אח"ם לאישיות מאובטחת. עם כל הכבוד להם - בלי היסטריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully