וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד החשודים בהצתת מתבן הסוסים: סטודנט למשפטים, לוחם גבעתי לשעבר

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 16:13

עבדו סוואעד נעצר יחד עם סלאח סוואעד, בחשד שהציתו את המתבן במושב כפר שמאי וגרמו למותם של ארבעה סוסים. מעצרם הוארך. על גדר המבנה התגלתה מחסנית M-16, מה שמעלה את החשד לפרוטקשן המפכ"ל שבתאי ביקר במקום השריפה: "נפעיל את כל הכלים כדי לפענח אירוע חמור זה"

בווידאו: חשד להצתה: שריפה בחוות סוסים בצפון, 4 מהם נהרגו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבית משפט השלום בקרית שמונה הוארך היום (שלישי) בחמישה ימים מעצרם של שני החשודים בהצתת המתבן אתמול לפנות בוקר במושב כפר שמאי. בעקבות השריפה מתו ארבעה סוסים משאיפת עשן ושניים נוספים נפגעו קשה.

החשודים בהצתה הם עבדו סוואעד וסאלח סוואעד, בני 28, תושבי הכפרים כמאנה וסלאמה שליד כרמיאל. את החקירה מוביל רפ"ק גל הראל מהיחידה ללוחמה בפשיעה חמורה שבמרחב כנרת במחוז הצפוני של המשטרה. החוקרים הצליחו להתחקות אחרי שני החשודים ואתמול סמוך לשעה 15:00 הם נעצרו, בשני מקומות שונים בגליל העליון - אחד בכביש 89 והשני בעליות למירון.

את השניים ייצג עו"ד הלאל קסאם. קסאם טען לגבי עבדו כי יש אנשים שלא טוב להם שיש לו דירה בצפת והם מנסים להרחיקו מהעיר - וזה גם מה שהביא למעצרו.

מעצר חשודים שהציתו מתבן וגרמו להרג סוסים בכפר שמאי. ללא, אתר רשמי
מעצרם של החשודים בהצתה/אתר רשמי, ללא

השופט מורן מרגלית אמר בהתייחס להחלטה על הארכת מעצרו של עבדו סוואעד כי המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד למשך עשרה ימים נוספים לצורכי חקירה וזאת בגין חשד למעורבותו בעבירות של הצתה, סחיטה באיומים, החזקת נשק, החזקת חלק של נשק והיזק לבעל חיים. עיון בתיק החקירה מלמד כי קם לו חשד סביר לביצוע העבירות. כמו כן, קמות להן עילות מעצר של מסוכנות, שיבוש הליכי חקירה והשפעה על עדים.

בצילומי מצלמות האבטחה נראו שני בני אדם שפורצים לפנסיון הסוסים ומציתים את המתבן. למבנה נגרם נזק כבד, אבל הפגיעה העיקרית הייתה בסוסים שחיים במקום. למותם יש גם משמעות כספית גבוהה - מדובר בסוסים ערבים גזעיים ושווי כל סוס הוא מאות אלפי שקלים. שני הסוסים שנפגעו קשה פונו אתמול לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הווטרינרי שבבית דגן ומצבם עדיין מוגדר קשה. על גדר המתבן שהוצת אף התגלתה מחסנית רובה M-16, מה שמעלה את החשד שמדובר באיום על רקע פרוטקשן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפה בחוות סוסים, מושב כפר שמאי. 17 ביולי 2023. כב"ה צפון, דוברות כב"ה
הצתת המתבן, אתמול/דוברות כב"ה, כב"ה צפון

זמן קצר אחרי המעצרים הגיעו למקום השריפה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וניצב שוקי תחאוכו, מפקד מחוז צפון. שבתאי אמר אחרי הביקור כי "מדובר באירוע חמור שבו מצאו את מותם מספר סוסים כתוצאה מהצתה מכוונת. נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לפענח אירוע חמור זה. נמשיך להיאבק בתופעת הפרוטקשן. יש לציין כי אירוע זה מצטרף להצלחות נוספות של משטרת מחוז צפון בתפיסת חשודים בגביית פרוטקשן: בחצי השנה האחרונה חמש חוליות המונות 20 חשודים נעצרו, וכנגד חבריהם הוגשו כתבי אישום".

תחאוכו אמר כי "המחוז הצפוני שם את הלחימה בדמי החסות בעדיפות עליונה. בחודשים האחרונים הייתה פגיעה משמעותית נגד עבריינים וכנופיות שעסקו בגביית דמי חסות. היום חטפנו אירוע מצער, אך הצלחנו לתפוס את החשודים תוך מספר שעות. נמשיך לפעול בנחישות ולפגוע בכנופיות עד שנחסל את התופעה".

מחסנית רובה M16 שנתלתה על גדר חוות הסוסים בכפר שמאי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחסנית רובה M-16 שנתלתה על גדר המתבן שהוצת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, התייחס למקרה ואמר כי: "תופעת הפרוטקשן היא תופעה חמורה, אנחנו מתמקדים בטיפול בתופעה הזאת, אני מודה למפכ"ל על הפעילות הנחושה והמהירה לתפוס את אותם עבריינים. יידע כל גובה פרוטקשן - המשטרה תגיע אליו". אנשיו של השר אמרו כי בטווח הארוך יש לטפל בתופעת הפרוטקשן גם על ידי הקמת משמר לאומי והוצאת צווים מנהליים למי שעלולים להוביל לאירועי רצח.

מעצר חשודים שהציתו מתבן וגרמו להרג סוסים בכפר שמאי. ללא, אתר רשמי
מעצר חשודים שהציתו מתבן וגרמו להרג סוסים בכפר שמאי/אתר רשמי, ללא

"הסוסים בחווה הם סוסים ערבים טהורי גזע. שווי של כל סוס מגיע למאות אלפי שקלים", סיפר אתמול תומר תשובה, בעל חוות הסוסים, "ארבעה סוסים מתו ועוד שניים במצב אנוש פונו לטיפול בבית חולים וטרינרי בבית דגן. אלו סוסים של לקוחות שלי. הקמתי את החווה לפני 15 שנה וזה מפעל חיים שלי. זו מכה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully