וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית תוקפת: "מופעל עלינו לחץ להפר חובתנו כשומרי סף, לא נירתע"

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 12:31

בהרב מיארה מתחה ביקורת בצל המהפכה המשפטית והאשימה: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים ולהטות את שיקול דעתנו המקצועי". על ביטול עילת הסבירות: "פגיעה אנושה במערכת החיסונית של הממשלה". כתובות גנאי התגלו מחוץ לביתה: "הבית של הכלבה"

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה תקפה היום (שלישי) את מהלכי הממשלה בצל קידום המהפכה המשפטית והאשימה: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף".

מחוץ לביתה של בהרב-מיארה התגלו היום כתובות נאצה בגנותה, בהן נכתב בין היתר "הבית של הכלבה", "אכיפה בררנית", ו-"פושעת".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בהרב-מיארה דיברה בכנס של הפרקליטות להצגת התוכנית הרב-שנתית ושיתפה: "אני לא אירתע. אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא. נמשיך לפעול כתמיד. לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני".

היועמ"שית התייחסה גם לקידום הצעות החוק במסגרת הרפורמה המשפטית ואמרה: "כוח שלטוני בלתי מבוקר מאפשר פגיעה בזכויות הפרט והתעלמות משלטון החוק. הוא סולל את הדרך להשחתת מידות השירות הציבורי. הקושי היסודי הוא כי בישראל אין מערכת בלמים ואיזונים מספקת המובנית בחוק. במצב הזה, אפשרותה של מערכת המשפט למנוע פגיעה בזכויות הפרט או להגן מפני ניצול לרעה של הכוח השלטוני מבוססת על מה שאכנה - 'ערובות מוסדיות'"

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
כתובת נאצה נמצאה ליד ביתה של היועמ"שית: "הבית של הכלבה, אכיפה בררנית", 18 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
כתובת הנאצה מחוץ לביתה של היועמ"שית/אתר רשמי, ללא
יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, אזוקים בשמש מול הכניסה לקריה. 18 ביולי 2023. אביב חסידוב, אתר רשמי
המחאה בקריה/אתר רשמי, אביב חסידוב

על קידום ביטול עילת הסבירות אמרה בהרב-מיארה: "הצעת החוק לא מציגה ערובה חלופית, ואינה נותנת מענה כלשהו לשורה של סוגיות רגישות בפעילות הרשות המבצעת. למשל, התנהלות מפלה או בלתי אחראית של הממשלה בתקופת בחירות; או מינויים ופיטורים של שומרי סף וראשי מערכות. ההצעה יוצרת "חור שחור" נורמטיבי. מעין 'מתחם חסינות'. נזקה של הצעת החוק רחב מהפגיעה הישירה הנובעת ממינוי אדם שאינו ראוי לתפקיד בכיר או מפיטוריו של שומר סף שביצע את תפקידו. ביטול חובת הסבירות של הממשלה ושריה עלול להביא לכך שכל החלטה של שומר סף בה הוא עמד על דעתו המקצועית מול הדרג הנבחר תהיה גם ההחלטה האחרונה שלו. מדובר פגיעה אנושה במערכת החיסונית של הממשלה מפני החלטות שרירותיות - פגיעה רב מערכתית".

במקביל, גם הבוקר נמשך הדיון המרתוני על ההסתייגויות להצעת החוק בנושא עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוקה. מ"מ יו"ר ועדת החוקה, ח"כ חנוך מילביצקי, התייחס במהלך הדיון המרתוני לאפשרות לשינוי הנוסח: "מזכיר הממשלה מסר לי שלא מתוכננים מעבר לנוסח שנדון פה שינויים נוספים. אם יקרה, מה שלא סביר שיקרה, ותהיה איזו הסכמה בין ראשי הקואליציה למנהיגי המפלגות שלכם לגבי נוסח, אז יהיה אפשר להביא אותו. כל עוד זה לא יקרה, הנוסח הזה, הוא הנוסח שאנחנו מתקדמים איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully