וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה תתמוך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על "אכיפה בררנית" בהפגנות

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 10:59

הח"כים יצביעו מחר במליאה על הצעתם של צבי סוכות ובועז ביסמוט, לפיה יש לבחון את "מדיניות גורמי אכיפת החוק" כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית. לטענתם, "כשמדובר בחרדים, מתנחלים ואתיופים רשויות אכיפת החוק נקטו ביד ברזל"

בווידאו: "יום שיבושים: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הקואליציה צפויה לתמוך מחר (רביעי) בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, שיזמו חברי הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית ובועז ביסמוט מהליכוד על המדיניות של מערכת אכיפה החוק בהפגנות נגד המהפכה המשפטית, וכן על "אכיפה בררנית", כלשונם. אתמול אישרה נשיאות הכנסת את ההצעה, והיא צפויה לעלות להצבעה במליאה מחר. על ההצעה חתמו גם חברי הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה ויצחק קרויזר מעוצמה יהודית.

במכתב ששלחו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה כתבו חברי הכנסת סוכות וביסמוט כי "במהלך החודשים האחרונים מתקיימות הפגנות על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית. הפגנות אלו, גם אם תחילתן כהפגנות במסגרת החוק, מתרחבות מידי פעם לפעילות בלתי חוקית הכוללת חסימות צירים וצמתים, השחתת רכוש ואף התפרעויות. למרבה התמיהה, ובשונה באופן מובהק מטיפול גורמי אכיפת החוק במקרים דומים בעבר, הפגנות אלו זוכות למדיניות מכילה, רכה ומתפשרת, המתעלמת מפעולות בלתי חוקיות והרסניות. דבר זה מתבטא הן באכיפה המשטרתית, והן בהתנהלות גורמי התביעה אל מול אותם פורעי חוק, באופן שאין דומה לו בהיסטוריה של מדינת ישראל. כאשר היה מדובר בחרדים, מתנחלים, אתיופים וכו', רשויות אכיפת החוק נקטו ביד של ברזל".

יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, 531 מערב. 18 ביולי 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. היום/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן

חבר הכנסת הוסיפו: "לצערנו מדיניות זו גורמת נזק לרבים מאזרחי ישראל המבקשים להגיע למחוז חפצם, ואף לחסימת אמבולנסים במקרים רבים. תופעה זו מעלה באופן ברור, בוטה וכואב תחושות של אכיפה בררנית מצד רשויות החוק, חוסר שוויון בין אזרחי ישראל, והבדלי גישה על בסיס פוליטי מצד הרשויות האמונות על הצדק. אכיפה בררנית זו היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, פגיעה אנושה בשלטון החוק, ופגיעה באמון הציבור ברשויות החוק".

מובילי המחאה ערכו היום "יום התנגדות" נוסף, שבו יצאו המונים ומחו נגד קידום המהפכה המשפטית. כבר בשעות הבוקר המוקדמות כביש החוף נחסם לתנועה, בתחילה במעגן מיכאל ובהמשך במחלף ינאי, ואילו כביש 4 נחסם בצומת ברניצקי (בנימינה) ממזרח וממערב, ובהמשך גם במחלף דרור. מפגינים חסמו לתנועה גם את צומת נהלל בכביש 75, את צומת עמיעד בכביש 85, את כביש 6 במחלף אליקים לכיוון צפון, את כביש 5 שנחסם ממערב למחלף מורשה ובהמשך סמוך למחלף גלילות, ואת כביש 531 סמוך לכפר מל"ל. אחרי כשעה של חסימה כל הכבישים נפתחו לתנועה ו-17 מפגינים נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully