וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיש בוואלה! לשעבר מעיד בתיק 4000: "הבקשה נשמעה כמו משהו של משפחות פשע"

17.7.2023 / 11:05

דב גיל הר סיפר בבית המשפט על ריאיון שערך עם נתניהו ערב הבחירות ב-2015. לדבריו, אחרי שכבר יצא מבלפור הוא התבקש מעורך האתר לחזור לשם ולשאול שאלות נוספות: "זה לא קיים באף כלי תקשורת, פעמוני האזהרה צלצלו". לדבריו, לאחר שסירב, הריאיון פורסם באיחור של ימים

בווידאו: מגיש בוואלה! לשעבר בתיק 4000: "הבקשה נשמעה כמו משהו של משפחות פשע"/מערכת וואלה!

דב גיל הר, לשעבר מגיש בוואלה, העיד הבוקר (שני) במשפט נתניהו במסגרת תיק 4000 וסיפר על ריאיון שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במרץ 2015, זמן קצר אחרי שהחל לעבוד באתר, וערב הבחירות. לדבריו, במהלך הריאיון שאל את נתניהו שאלה על "פרשת הבקבוקים", פרסום על כך שרעייתו שרה נטלה לכיסה אלפי שקלים מפדיון בקבוקים ריקים שהיו רכוש המדינה.

"הרגשתי שהריאיון הפך למשהו מאוד לא נינוח, מר נתניהו נראה לי כעוס על מה שקרה שם - השאלות ואופן ניהול הריאיון", סיפר לשופטים. "הוא החליף מבטים עם אנשים מאחוריי, יועצים, אני זוכר שחשבתי שהוא זועם, שהוא שידר שמשהו מאוד לא לגיטימי קורה כאן".

לדבריו, עורך האתר אבי אלקלעי אמר לו אחרי הריאיון כי "הכול בסדר". הוא עצמו, היה סבור שיש לשדר את הריאיון באופן מיידי. אולם, העיד גיל הר, כשיצאו השניים מבלפור קיבל אלקלעי שיחת טלפון מהמנכ"ל אילן ישועה ובהמשך אמר לו העורך הראשי כי נתניהו לא אהב את הריאיון וביקש ממנו להיכנס חזרה ולשאול אותו שאלות חדשות. בדיעבד, סיפר לו צלם וואלה ראובן קסטרו כי שמע מישהו צועק בטלפון "הריאיון הזה לא יראה אור יום", כך העיד גיל הר.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
"הוא היה נראה לי כועס". נתניהו/עיבוד תמונה, רויטרס

"אף פעם לא שמעתי בקשה מעורך שהאישיות הפוליטית לא אוהבת את הריאיון ולכן צריך להיכנס לשאול אותו שאלות מחדש", סיפר המגיש. "אמרתי לו שהוא עצמו אמר שהיה בסדר ולכן אין סיבה להיכנס פנימה. אם הריאיון היה בסדר ולגיטימי, אז אנחנו הולכים. הבנתי מה נתניהו רצה - ריאיון חוזר".

עוד העיד כי "ישועה אמר לי 'אני מבין שאתה עיתונאי, אבל אני יושב עם הרבה אנשים והדבר הזה הרבה יותר גדול מוואלה'". "אז הבנתי, וזה צלצל אצלי בהרבה מאוד פעמונים", אמר גיל הר בעדותו. "אנחנו בכלי תקשורת שהמטרה שלו להביא סיפורים, חשיפות וכותרות. מעולם לא הייתי בכלי תקשורת שהוא אמצעי לכלי תקשורת, וזה מה שישועה אמר, לי זה נשמע משהו של משפחות הפשע. אני אמרתי לו 'אתה יכול לפטר אותי, אולי שכרת את הבן אדם הלא נכון. לא קיים כלי תקשורת שבו המרואיין אומר שהוא לא מרוצה מהמרואיין אז הולכים ועושים ריאיון אחר'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עדות דב גיל-הר במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלם, 17 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"פעמוני האזהרה צלצלו". דב גיל הר, היום/פלאש 90, חיים גולדברג

בהמשך העיד כי בסופו של הדבר הריאיון שודר רק כמה ימים אחר כך, בשעה 20:00, אז לדבריו אנשים רואים חדשות בטלוויזיה ולא קוראים אותן באתרי אינטרנט. "הריאיון רואה אור אחרי ששלושה עורכים בוואלה מאיימים בהתפטרות, וגם אני איימתי בהתפטרות", הוסיף. "בסוף זה עלה במקביל לריאיונות שניתנו ליעקב אילון בערוץ הראשון וליונית לוי בערוץ השני. זיהיתי שם עריכות, קיצורים, והוא מהר מאוד ירד מהכותרת הראשית".

כמו כן, העיד כי לאחר פרסום התחקיר ב"הארץ" על כך שהאתר פועל לטובת נתניהו, אמר למנכ"ל ישועה "למה לך לשבת בכלא". "אחר כך הגיעו עובדים שונים בוואלה ודיברו איתי", הוסיף. "למיכל קליין הצעתי לרשום בפירוט כל מה שאומרים לה לעשות, כולל תאריכים. ובסופו של דבר זה הגיע לחקירת משטרה".

סרטון "הערבים נוהרים" שפרסם בנימין נתניהו ביום הבחירות, 17 במרץ 2015. מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו, צילום מסך
"הערבים נוהרים". הסרטון שהופץ אחרי הריאיון עם נתניהו/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

"איך המצאת שיחה?": החקירה הנגדית

בתחילת החקירה הנגדית, סנגורו של ראש הממשלה, בעז בן צור, עימת את גיל הר על דברים שאמר בחקירתו, לפיהם בריאיון נוסף שערך עם נתניהו ביום הבחירות טען כי צריך לשאול אותו על אמירתו לפיה "הערבים נוהרים לקלפיות". עורך הדין הוכיח כי הריאיון המדובר התקיים עוד לפני האמירה של נתניהו, כך שכלל לא ייתכן שהוא הציע לשאול את ראש הממשלה על כך.

"איך המצאת שיחה שלא הייתה יכולה לקרות בלוח השנה?", שאל בן צור. גיל הר השיב כי "הייתה שיחה והייתה שאלה, מאתגרת אחרת, שככל הנראה לא עסקה בנושא של הסרטון. כשנחקרתי במרחק שלוש שנים נפלה שגגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully