וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלח וכלבה שרדו במשך חודשים באוקיינוס השקט על מי גשמים ודגים

טים שאדוק בן ה-51 וכלבתו בלה הפליגו ממקסיקו אל פולינזיה הצרפתית באפריל, אך כעבור כמה שבועות נתקעו בלב האוקיינוס השקט בעקבות סערה שפגעה במכשור האלקטרוני שלה. הם חולצו על ידי ספינת דיג, אחרי שמסוק הבחין בהם. "מצבי טוב, רק זקוק לאוכל טוב ומנוחה"

מלח אוסטרלי וכלבתו חולצו מהאוקיינוס השקט אחרי כחודשיים שבהם היו תקועים בסירתם והם ניזונו מדגים נאים וממי גשמים.

טים שאדוק, בן 51 מהעיר סידני, וכלבתו בלה הפליגו ממקסיקו לפולינזיה הצרפתית באפריל, אולם בחלוף כמה שבועות האמצעים האלקטרוניים בכלי השיט שלהם ניזוקו בסערה והם נתקעו בלב ים.

שאדוק ובלה יצאו למסע של יותר מ-6,000 ק"מ מהעיר לה פאס במקסיקו, וחולצו השבוע על ידי ספינת דיג, אחרי שמסוק הבחין בהם. הרופא שהיה על הספינה, שדגה דגי טונה, סיפר לערוץ האוסטרלי 9News ש"הסימנים החיוניים" של המלח היו נורמליים, ואמר כי מצבו יציב וטוב.

המלח האוסטרלי טים שאדוק וכלבתו בלה אחרי שחולצו מהאוקיינוס השקט, יולי 2023. ערוץ 9News, צילום מסך
"הייתי הרבה זמן לבדי". טים והכלבה בלה אחרי שחולצו/צילום מסך, ערוץ 9News

"עברתי חוויה קשה בים", סיפר שאדוק, שאיבד משקל רב וגידל זקן עבות במהלך החודשיים שבהם הוא וכלבתו צפו בצפון האוקיינוס השקט, אזור נרחב וסוער. "אני רק זקוק למנוחה ולמזון טוב משום שהייתי הרבה זמן לבדי בים במשך תקופה ארוכה. חוץ מזה, מצבי הבריאותי טוב".

לדבריו, הוא נעזר בציוד דיג כדי לשרוד והצליח להימנע מהשמש כשהסתתר מתחת לגג סירת הדיג שלו.

המלח האוסטרלי טים שאדוק אחרי שחולץ מהאוקיינוס השקט, יולי 2023. רויטרס
חבריו סיפרו כי הוא חיפש הרפתקה חדשה. שאדוק אחרי החילוץ/רויטרס

שאדוק, שתועד מחייך ועם מכשיר למדידת לחץ דם זמן קצר אחרי החילוץ, כבר מצליח לאכול ארוחות קטנות. הספינה שחילצה אותו עושה את דרכה בחזרה למקסיקו, שם הוא יעבור בדיקות נוספות ויקבל טיפול נוסף אם יידרש לכך.

חבריו סיפרו לטלגרף הבריטי כי שאדוק עבד בעבר בהייטק לפני שפרש וחיפש אתגר חדש. "יש לו קצת כסף, הוא משתעמם ועושה דברים חדשים", אמר אחד מהם. בנוסף לכך, לפני כ-20 שנה הוא חלה בסרטן במעי, אך הוא סיפר ששרד את התקופה באמצעות צומות וצריכת מזון לא מעובד.

בתמונות שצולמו לאחר החילוץ שלו, שאדוק המזוקן נראה כחוש ומלוכלך בדומה לדמותו של טום הנקס, צ'אק נולנד, בסרט ההישרדות "להתחיל מחדש" שיצא בשנת 2000.

בסרט, הנקס גילם עובד ב"פדקס" שרד התרסקות מטוס וחולץ על ידי ספינה בעודו צף על רפסודה מאולתרת אחרי שהצליח לבסוף להימלט מאי לא מיושב באוקיינוס השקט, שם בילה ארבע שנים. אך בניגוד לשאדוק, החברה היחידה שממנה נהנה הנקס לא הייתה בעל חיים אלא כדור שאותו כינה "ווילסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully