וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות יוצאי סיירת מטכ"ל: "אם תהליכי החקיקה לא ייגנזו - לא נתנדב למילואים"

15.7.2023 / 20:43

במכתב שהופץ בשעות האחרונות הממוען למפקד היחידה, כתבו הלוחמים כי "נוכח מהלכי החקיקה האחרונים שהממשלה ממשיכה במרץ בקידומם מצפוננו אינו מתיר לנו לעמוד עוד מנגד". אולם, גורם צבאי מסר לוואלה! כי המכתב טרם הועבר למפקד ולפי שעה אין סרבנים למול צווי מילואים

בווידאו: הרמטכ"ל נגד האיומים בסרבנות: "אין לנו את הרשות לא להתייצב לכל אתגר ומשימה"/דובר צה"ל

מאות לוחמי סיירת מטכ"ל במילואים, שיגרו היום (שבת) מכתב למפקד יחידתם, אל"מ ', ובו איימו כי "במידה ולא יגנזו תהליכי החקיקה הנוכחית אשר פוגעת בעצמאותה של מערכת המשפט, לא נוכל להמשיך ולהתנדב לשירות מילואים ביחידה".

המכתב המלא

בעקבות המכתב, גורם צבאי מסר לוואלה! כי למרות הפצתו ברשתות החברתיות, בפועל הוא לא נמסר למפקד היחידה. כמו כן, כרגע אין כל סרבנים ביחידה למול צווי המילואים. ובשל העובדה שהלוחמים אינם מזדהים בשמם בעצומה, לא ברור מי מתוך השמות הוא לוחם פעיל ומי לא. כמו כן, בדובר צה"ל בחרו שלא להתייחס.

במכתב, ציינו הלוחמים כי "אנו, איש איש מהחתומים מטה, לוחמי ומשרתי מילואים בסיירת מטכ"ל, משרתים במילואים מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ. נוכח מהלכי החקיקה האחרונים שהממשלה ממשיכה במרץ בקידומם, תוך התעלמות מוחלטת מכך שחקיקה זו מרסקת את הבסיס המשותף של החברה הישראלית וקורעת את העם, מצפוננו אינו מתיר לנו לעמוד עוד מנגד".

מתוך "סיירת מטכ"ל: המבצעים, הסודות, האנשים". באדיבות אבירם הלוי,
מתוך "סיירת מטכ"ל: המבצעים, הסודות, האנשים"/באדיבות אבירם הלוי

"הליך חקיקה אנטי דמוקרטי המערער את יסודות המשטר של מדינת ישראל פוגע באופן ישיר בביטחון המדינה", כתבו הלוחמים במילואים והוסיפו: "ביטחון הנשען בראש ובראשונה על ערבות הדדית ואחוות לוחמים. אנו רואים בדאגה את התהליך שעוברת החברה הישראלית. לאחר לבטים קשים ומתוך כאב עמוק על שהדברים הגיעו לכדי כך החלטנו לפנות אליך ולהודיע שאם תהליכי החקיקה הנוכחית לא ייגנזו, לא נוכל להתנדב".

לסיום, הדגישו הלוחמים במילואים: "אנו מודעים לפגיעה העלולה לקרות בשל אי התנדבותנו למילואים ביחידה, אך בצו השעה הנוכחי לא נותרה לנו דרך פעולה אחרת בנסיוננו לעצור את ההרס שהחוקים המתוכננים יעוללו לכולנו. בכבוד רב ובכאב עמוק החתומים מטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully