וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו חזק: תושב ברצלונה לא הפסיק להרעיש לשכניו - ונשפט לעונש מאסר

בית המשפט בספרד הרשיע את תושב העיר, שבשנת 2012 החל לנגן מוזיקה אלקטרונית בעוצמה גבוהה לאורך כל שעות היממה, וסירב להיענות לבקשותיהם החוזרות והנשנות של שכניו להנמיך את הווליום. לאורך השנים, גם ביקורים תכופים של שוטרים שהוזעקו לביתו - לא עזרו

הפוראבר באומן 17/ליאור נאור

תושב ברצלונה נידון לשנה ושלושה חודשי מאסר, לאחר שבית משפט קבע כי "הילך אימים על שכניו" בחמש השנים האחרונות, כשהשמיע מוזיקה רועשת כמעט ללא הפסקה.

בית המשפט בספרד הרשיע את תושב העיר, שבשנת 2012 החל לנגן מוזיקה אלקטרונית בעוצמה גבוהה לאורך כל שעות היממה, וסירב להיענות לבקשותיהם החוזרות והנשנות של שכניו להנמיך את הווליום. לאורך השנים, גם ביקורים תכופים של שוטרים שהוזעקו לביתו - לא עזרו. ב-2015, שלוש שנים לאחר שהחל למרר לשכניו את החיים, כמה מהם החליטו להגיש נגדו תלונה במשטרה, וטענו שהמוזיקה שניגן, שהייתה כה רועשת עד שחפצים בביתם רטטו ללא הרף, גרמה להם לבעיות פיזיות ונפשיות כאחד.

במהלך המשפט, השכנים עלו לדוכן העדים וסיפרו על שגרת החיים המטלטלת ממנה סבלו: "אי אפשר להתעלם מהמוזיקה, העצמות שלי רעדו", טענה קרובת משפחה של אחת השכנות. שכן אחד העיד כי החל לסבול מנדודי שינה שהצריכו טיפול בהיפנוזה, בעוד שמחלת האלצהיימר של שכן אחר החמירה עקב החרדה שנגרמה מהמוזיקה הרועשת.

איש עם אוזניות שר בבית קפה. ShutterStock
"אי אפשר שלא להיות מודעים להשפעה שיש למעשיו של הנאשם על היציבות הנפשית של שכניו"/ShutterStock

הנאשם הכחיש שאי פעם השמיע מוזיקה בעוצמה המספיקה להטריד את שכניו. אך מדידות קול שנערכו במהלך השנים שקדמו למשפט, הראו שעוצמת המוזיקה שהשמיע עלתה על 57 דציבלים בשעות היום והערב, והגיעה ל-56 דציבלים בלילה, הרחק מעל ל-35 הדציבלים המותרים בחוק.

בית המשפט קבע כי הנאשם המשיך להשמיע את המוזיקה הרועשת ביודעו היטב את ההשלכות שיש לה על שכניו. "גם עם כישורים חברתיים מינימליים, אי אפשר שלא להיות מודעים להשפעה שיש למעשיו של הנאשם על היציבות הנפשית של שכניו", קבע השופט.

מלבד עונש המאסר, על הנאשם נגזר לפצות את שכניו ב-18,000 אירו (20,000 דולר) ולשלם קנס נוסף בגובה 2,160 אירו. אך אולי הבשורה המרה ביותר עבורו, היא כנראה האיסור שהוטל עליו מלעסוק בכל הקשור למוזיקה אלקטרונית באופן מקצועי.

  • עוד באותו נושא:
  • ברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully