וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל מתפרק פה": חתיכת בטון התנתקה מחזית הבניין בגני תקווה והוטחה ברצפה

14.7.2023 / 14:27

קול חבטה חזק העיר את הדיירים המבוהלים בשעת לילה מאוחרת, כשיצאו החוצה נדהמו לגלות את חתיכת הבטון בכניסה לבניין. אחת הדיירות, בת 75, אמרה: "לעירייה אכפת רק מהשכונות החדשות". העירייה בתגובה: "קמפיין יחסי ציבור זול שמנוהל על ידי בעלי הון שרוצים להשביח נכסיהם"

בווידאו: תיעוד קריסת הבניין בחולון/צילום: ספיר לוי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק היוצרים

חתיכת בטון התנתקה שלשום, בלילה שבין רביעי לחמישי, מחזית בניין מגורים במתחם הרמה בעיר גני תקווה. החתיכה שהתנתקה בשעת לילה מאוחרת, הוטחה בכניסה לבניין וגרמה לרעש חזק במתחם המגורים. הדיירים המבוהלים, יצאו החוצה ונדהמו לגלות את חתיכת הבטון בכניסה לבניין שבו הם מתגוררים.

האירוע התרחש לאחר שבשנים האחרונות דיירי הבניין, רובם קשישים, התריעו פעם אחר פעם בפני רשויות העירייה על תחושת הסכנה בבניין לאור ההזנחה והמצב הרעוע של מתחם המגורים כולו. לטענת הדיירים, הם סובלים מבעיות של התפוררות קירות, סדקים עמוקים עד כדי חשיפת יסודות הבניין, נזילות וצינורות מים על סף פיצוץ ועובש רב שמסכן את בריאותם.

לאחר שהתברר כי בנס גדול לא היו נפגעים באירוע - כוחות כיבוי אש ומשטרה הגיעו לזירה והמליצו לחסום את הכניסה לבניין. "כל הבניינים פה במצב גרוע, זה מאוד מסוכן" סיפרה לוואלה יוכבד, בת 75 שמתגוררת במתחם המגורים, "אני חושבת שהשכונה הזאת כבר קיימת בסביבות ה-60 שנה והכל מתפרק פה: פיצוצים בדירות והצנרת מאוד ישנה. פנינו לעירייה והיא מתנגדת ומושכת את זה. אכפת לה רק מהשכונות החדשות".

נפילת חתיכת בטון מחזית בניין בגני תקווה, 14 ביולי, 2023. באדיבות דיירי הבניין, מערכת וואלה!
נפילת חתיכת בטון מחזית בניין בגני תקווה, 14 ביולי, 2023/מערכת וואלה!, באדיבות דיירי הבניין
נפילת חתיכת בטון מחזית בניין בגני תקווה, 14 ביולי, 2023. באדיבות דיירי הבניין, מערכת וואלה!
נפילת חתיכת בטון מחזית בניין בגני תקווה, 14 ביולי, 2023/מערכת וואלה!, באדיבות דיירי הבניין

"זה נורא", שיתפה יוכבד בתחושותיה, "שיפצתי את המקלחת לפני שנתיים וכבר כל החרסינה מלאה בפיצוצים, זה פחד אלוהים, זה מסוכן. הבתים בלי מעליות, אנשים כמוני גרים בקומה רביעית בלי מעלית ואם יקרה משהו ייקח לנו זמן לצאת".

בעיריית גני תקווה מסרו: "אנחנו עדים לקמפיין יחסי ציבור זול שמנוהל על ידי בעלי הון, יזמים ובעלי דירות שמשכירים את הדירות ורוצים להשביח את הנכסים הפרטיים שלהם מתוך אינטרס אישי וכלכלי צר, כל זאת בחסות שימוש ציני באוכלוסיות מוחלשות ביניהם אזרחים וותיקים. אותם בעלי אינטרסים מנסים להפעיל לחץ על העירייה במטרה לכופף את המנהל התקין של עובדי המקצוע והעומדת בראשה ולהוציא לפועל פרויקט פינוי בינוי רחב היקף שבהיעדר תשתית מתאימה הוא אינו מתאים לסביבה - וזו אינה דרכה של גני תקווה".

עוד הוסיפו בעירייה כי "אושרה לבקשת תושבי השכונה תוכנית המאפשרת פתרון לחיזוק המבנים לפני למעלה משלוש שנים והעירייה תיתן עדיפות לטיפול בהיתרים מסוג זה בשכונה. עיריית גני תקווה ביצעה באופן יזום סקר רחב לבדיקת מבנים מסוכנים ברחבי היישוב, בדגש על שכונת הרמה, וממשיכה לספק סקירות ייעודיות באופן שוטף ועל פי דרישה שמגיעה כאשר עולה חשש למבנה מסוכן. נכון להיום אין שום מבנה שמוגדר כמבנה בסכנת קריסה בשכונת הרמה ובגני תקווה בכלל".

"בהקשר למקרה המדובר", אמרו בעירייה, "עלה כי לא מדובר במבנה בסכנת קריסה אלא בחתיכות טיח קטנות שנפלו מחזית המבנה. לפנים משורת הדין, העירייה בשיתוף ועד הבניין החליטו על הקמת גגונים באופן מיידי בכדי להגן על הולכי הרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully