וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטור הימי בכנרת הציל ילד בן 12 שנפצע קשה לאחר שנפגע ממדחף של סירה

14.7.2023 / 13:16

הנער בילה עם בני משפחתו מול חוף סירונית, עד שירד מהסירה לשחות - ואז נפגע ממדחף. הוא חולץ על ידי השוטרים כשהוא מחוסר הכרה - וצוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה. לאחר שחזר לנער הדופק, פינו אותו לבית החולים פוריה עם חבלות בגב ובגפיים. נסיבות האירוע נבדקות

נער בן 12 נפצע קשה בכנרת: נפגע ממדחף של סירה של קרוב משפחתו | תיעוד/דוברות המשטרה

נער בן 12 נפצע קשה היום (שישי) במהלך בילוי עם משפחתו בכנרת, לאחר שנפגע ממדחף של סירה של קרוב משפחתו. הוא בילה עם בני משפחתו מול חוף סירונית, עד שירד מהסירה לשחות - ואז נפגע ממדחף.

השוטרים רס"ב יניב מליחי ורס"ב נסים איפרגן היו בסיור שגרתי בסירת השיטור הימי, כשהבחינו כשמנופפים להם במצוקה משתי סירות אחת, שהיו אחת ליד השנייה. הילד היה מסובך בחבל ליד מדחף אחת הסירות, ואחד מאנשי הסירה היה במים עם מסיכה וניסה ללא הצלחה לחלצו.

השוטרים הגישו לו סכין עבודה, הוא חתך את החבל והם משכו את הילד לסירת המשטרה. יניב הבחין בפציעתו הקשה של הנער בגב, שסבל מחתך עמוק מהמדחף, והחל בפעולות החייאה. לאחר מכן, חברה אליהם סירת ההצלה של מד"א, והם העבירו אותו אליהם.

צוות השיטור הימי של המשטרה. משמאל: רס"ב יניב מליחי, רס"ב נסים איפרגן. דוברות משטרת ישראל
צוות השיטור הימי של המשטרה. משמאל: רס"ב יניב מליחי, רס"ב נסים איפרגן/דוברות משטרת ישראל

"היינו בספינת המשטרה בסיור ימי שגרתי של שני שוטרים ומתנדב. פתאום במרחק של 100 מ' מאיתנו ראינו התרחשות לא שגרתית על שתי סירות", שיחזר לוואלה! מפקד ספינת המשטרה, השוטר-ימאי רס"ב יניב מליחי ממושב שרונה, שהוא סגן אלוף במילואים. "אנחנו רואים מישהו מנופף לעזרה עם הידיים, מישהו היה שכוב על הירכתיים. הבנו שיש משהו שקורה. הגענו אליהם תוך 30 שניות", הוא תיאר.

"הכל היה במהירות. אמרו לנו שיש ילד מתחת למנוע ושיש מישהו במים שמנסה לחלץ אותו. אמרו לנו שהוא תקוע בחבל ושצריך סכין דחוף. שלפנו סכין עבודה והעברתי אותו לבחור שהיה במים עם מסכה. הוא חילץ את הילד כבן ה-10, אני לקחתי את הזרוע שלו, הרמתי אותו מהר אל ספינת המשטרה. הבחנתי בכמה חתכים בגב ובגפיים עם חתך משמעותי באזור הרגל, בצד האחורי. אבל מהשנייה הזו מה שעניין אותי זה אך ורק פעולות פעולות החייאה", סיפר על חילוצו.

"אם אני נשמע נרגש בעצמי אז זה נכון", הודה איש המשטרה והצבא הותיק, "אנחנו לא רק שוטרים, יש לי ילד בגיל הזה. זה ישר מכניס אותך למצב מיוחד, פשוט כך. אני אבא לשלושה ואירוע כזה גם מעורר כל מיני דברים שמודחקים. אני עם שק של אירועים כמו שאומרים. הייתי מג"ד במילואים, בעבר הייתי מ"פ גולני בסדיר. ראינו וחווינו דברים כל החיים. אין משהו מטלטל יותר מאירוע כזה בו מדובר בחייו של ילד", הודה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בן 12 נפצע קשה ממדחף של סירה בכנרת, 14 ביולי 2023. מד"א
בן 12 נפצע קשה ממדחף של סירה בכנרת, 14 ביולי 2023/מד"א

צוות חובשים ופרמדיקים, יחד עם צוות השיטור הימי של המשטרה, חילצו אותו כשהוא מחוסר הכרה. לאחר מכן, צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה. לאחר שחזר לנער הדופק, פינו אותו לבית החולים פוריה כשהוא במצב קשה, עם חבלות בגב ובגפיים.

פראמדיק בסירת הים-בולנס של מד"א בכנרת שלום ביטון סיפר: "קיבלנו דיווח על נער שנפצע ממדחף סירה בעומק הכנרת ונמשה מחוסר הכרה לסירה של השיטור הימי. חברנו אליהם בסמוך למעגן הלידו ועברנו לסירה שלהם עם כל הציוד הרפואי הנדרש. השוטרים התחילו בטיפול רפואי ראשוני ואנחנו ביצענו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שיט חזרה לחוף. המשכנו בפעולות ההחייאה תוך כדי החבירה לניידת טיפול נמרץ שלנו שהמתינה במעגן וכאשר ליבו שב לפעום הוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד כשהוא מונשם".

  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully