וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תומכי הצבא: המועמד הרפורמיסטי לראשות ממשלת תאילנד הפסיד בהצבעה בפרלמנט

בווידאו: מיליוני תאילנדים מצביעים בבחירות הכלליות/רויטרס
מנהיג מפלגת "צועדים קדימה" של תאילנד בפרלמנט בבנגקוק, תאילנד, 13 ביולי 2023. רויטרס
מנהיג מפלגת "צועדים קדימה" של תאילנד בפרלמנט בבנגקוק, תאילנד, 13 ביולי 2023/רויטרס

המועמד המוביל לראשות ממשלת תאילנד, פיטה לימג'רואנרט, נחל אמש (חמישי) הפסד בהצבעה בפרלמנט לאור התנגדותם של מחוקקים שמרניים ופרו-צבאיים למינויו.

מנהיג מפלגת "זזים קדימה" הפרוגרסיבית, שהייתה המנצחת המפתיעה בבחירות ב-14 במאי, היה המועמד היחיד בהצבעת האמון שהתקיימה בשני בתי הפרלמנט. אך חסרו לו 51 קולות כדי להבטיח את התפקיד לאחר שחברי הסנאט שמונו על ידי החונטה לאחר ההפיכה ב-2014 התייצבו נגדו.

בשבוע הבא צפויה להתקיים הצבעה נוספת בפרלמנט, ופיטה בן ה-42 יוכל להתמודד שוב אם ברית שמונה המפלגות שבראשותו תבחר בו שוב כמועמד שלה. כדי לנצח, הוא זקוק לקולותיהם של יותר ממחצית מ-749 חברי הפרלמנט.

"אני מקבל את התוצאות אבל אני לא מוותר", אמר פיטה לכתבים. "לא אכנע ואנצל את הזמן הזה כדי לגייס תמיכה גדולה יותר".

ההצבעה הייתה מבחן קריטי לכוחו הפוליטי של פיטה והיוותה מדד להתנגדות לאג'נדה האנטי-ממסדית של מפלגתו, הכוללת את הוצאת הצבא מהפוליטיקה, פירוק מונופולים עסקיים ושינוי החוק הקובע תקופות מאסר ארוכות על העלבת בית המלוכה.

מפלגת "זזים קדימה" ושותפתה לברית, פאו תאי, ניצחו את המפלגות הפרו-צבאיות השמרניות בבחירות, שתוצואתיהן התפרשו כדחייה מהדהדת של שליטת הצבא בפוליטיקה שנמשכה כעשור. ההפסד בפרלמנט היה מכה נוספת שספג פיטה, שלמד בארצות הברית, ביומיים האחרונים. המועמד הפרוגרסיבי עומד בפני הליכים משפטיים שהואצו ערב ההצבעה, כולל המלצה לפסול אותו. בעקבות האפשרות הזו, מאות מתומכיו התאספו בבנגקוק והזהירו מפני הניסיון למנוע מהמפלגה לעלות לשלטון.

נחישותו של פיטה לקדם את האג'נדה השנויה במחלוקת של מפלגתו הציבה אותו מול משפחות האליטות השמרניות והפרו-מלכותיות שבמשך עשרות שנים התערבו בפוליטיקה המקומית כדי להגן על האינטרסים שלהן.

תאנקורן וונגבונקונגצ'נה, חבר במפלגת האומה התאית המאוחדת הנתמכת על ידי הצבא, אמר כי התכנית לשינוי סעיף 112 בקוד הפלילי - האוסר על העלבת בית המלוכה - לא יאפשר למפלגתו של פיטה לשלוט. "אנחנו לא יכולים לתמוך בהם או בכל קואליציה הכוללת אותם", אמר. "אנחנו לא יכולים לתמוך בהם".

מפלגת "זזים קדימה" של פיטה רשמה ניצחון גדול בבחירות האחרונות, בזכות ניצול הרשתות החברתיות למשיכת תמיכה בקרב הצעירים והישגים שגרפה בערים שהיו במשך שנים רבות מעוזים שמרניים, בהן הבירה בנגקוק.

פיטה קיבל 324 קולות בהצבעה, בעוד ש-199 מחוקקים אחרים נמנעו, 182 התנגדו ו-44 נעדרו. רק 13 מחברי הסנאט הצביעו בעדו. הוא אמר כי הסנאטורים לא הצביעו בחופשיות וכי הוא ישנה את האסטרטגיה שלו במטרה לשכנע אותם להישמע לרצון העם. "רבים לא הצביעו כפי שהם רצו. אני מבין שיש הרבה לחץ עליהם, הרבה תמריצים", אמר מבלי לפרט. "אני חושב שיש עוד זמן לקבל מספיק קולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully