וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הוסיף מכשירים רפואיים לבתי החולים - הפריפריה החברתית עדיין במחסור

13.7.2023 / 14:30

בחצי השנה האחרונה נוספו 9 מכשירי MRI ועוד 14 מכשירי CT, בתקווה לקצר את התורים לבדיקות הללו ברחבי הארץ. במחוז תל אביב ישנם הרבה יותר מכשירים מהנדרש - בניגוד למחוז המרכז, בו נרשמו חוסרים. עד להצבת המכשור החדש, במחוז הצפון היו החוסרים המשמעותיים ביותר

בווידאו: צעיר תקף מאבטחים בבית החולים שיבא/מערכת וואלה!

משרד הבריאות הוסיף בחצי השנה האחרונה תשעה מכשירי MRI ועוד 14 מכשירי CT בניסיון לקצר את תורי ההמתנה לבדיקות במכשור הרפואי, במיוחד באזור הפריפריה הצפונית והדרומית, זאת בעקבות התקינה החדשה מיולי אשתקד - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. על פי התקנות החדשות שנכנסו לתוקף ביולי 22, התקינה עומדת על משכיר אחד לכל 161 אלף תושבים.

לאחר ההוספות, בכל הארץ ישנם 63 מכשירי MRI ו-98 מכשירי CT. יחד עם זאת, במחוז מרכז ישנם עדיין חוסרים בתקינה לפי גודל האוכלוסייה. לעומת זאת, במחוז תל אביב כמות המכשירים נמצאת הרבה מעל התקנות החדשות.

מהנתונים עולה כי עד להצבת המכשור החדש בחצי השנה האחרונה, במחוז צפון היו החוסרים המשמעותיים ביותר. לפי המידע שהגיע לידי וואלה!, בשנת 2023 נוספו במחוז צפון שלושה מכשירי MRI, כך שישנם תשעה מכשירים בסך הכול.

במחוז מרכז נוספו עוד ארבעה מכשירים חדשים כך שיש 12 מכשירים פעילים, שני מכשירים מתחת לדרישת משרד הבריאות - 14 מכשירים ל-2.26 מיליון התושבים המתגוררים בין גדרה לחדרה. לעומתם, במחוז תל אביב ישנם 14 מכשירי MRI, והם עומדים הרבה מעל התקינה, העומדת על תשעה מכשירים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מכונת MRI/ShutterStock

שני מכשירים חדשים נוספו במחוז דרום כך שגם שם ישנם תשעה מכשירים, מכונה אחת מעל הנדרש. בירושלים ישנם תשעה מכשירים, גם שם מכונה אחת מעל הנדרש. בחיפה לא קיבלו מכשור חדש השנה, אך הם עומדים בתקינה שקבע משרד הבריאות, עם שבעה מכשירי MRI.

בשנה האחרונה נוספו גם מכשירי CT כמעט לכל המחוזות בארץ. גם פה המחוז שנמצא בחוסרים הוא מחוז מרכז, שלמרות שנוספו לו ארבעה מכשירים חדשים, הוא עדיין עומד על 18 מכשירים בלבד, ארבעה מכשירים מתחת לנדרש. במחוז צפון התחדשו בשלושה מכשירים חדשים, והם כיום עומדים בתקינה העומדת על 14 מכשירים ל-1.49 מיליון תושבים. במחוז חיפה קיבלו שני מכשירים חדשים, כך שקיימים 14 מכשירים למעט מעל מיליון תושבים - והם ממוקמים הרבה מעל התקינה, העומדת על עשרה מכשירים בסך הכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בדיקת CT. חן לאופולד, פלאש 90
בדיקת CT/פלאש 90, חן לאופולד

גם במחוז תל אביב ישנם יותר מכשירי CT מהתקינה החדשה שנקבעה - 17 מכשירים במקום 14, אולם במחוז זה לא קיבלו מכשור חדש מהרכש שהוצב השנה. במחוז דרום וירושלים ישנם 15 מכשירים בכל מחוז וגם הם ניצבים מעל התקינה המוצעת (13 ו-11, בהתאמה).

למרות הצבת המכשירים, טרם ניתן לבדוק אם המכשור החדש קיצר את התורים, מכיוון שבבתי חולים רבים חסרים מפענחים שיתנו את תוצאות הבדיקות. כך, גם אם נקבע תור בזמן קצר יחסית, קבלת התשובה עדיין תיארך זמן ממושך ביותר. בימים אלו בוחנים במשרד הבריאות ובמשרד מבקר המדינה את מדידת הזמנים לקביעת תורים, בהתאם לרכש החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully