וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן בביקור באפריקה: "הומוסקסואליות - מהדברים המלוכלכים בהיסטוריה"

ראיסי הגיע ליבשת לביקור ראשון של מנהיג איראני זה יותר מעשור, וניסה להציג ערכים מושתפים בין הרפובליקה האסלאמית למדינות השמרניות באפריקה. "תחום נוסף לשיתוף פעולה", אמר נשיא איראן באוגנדה, שהעבירה לאחרונה חקיקה דרקונית נגד הומואים

בווידאו: נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל/ערוץ הכנסת

נשיא איראן אברהים ראיסי מנהל מסע מדיני נדיר באפריקה, שבמהלכו מתח ביקורת חריפה על תמיכתן של מדינות המערב בהומוסקסואליות כאחת הפרשות ה"מלוכלכות" ביותר בהיסטוריה האנושית. ראיסי אמר את הדברים באוגנדה, שהעבירה לאחרונה חקיקה דרקונית נגד הקהילה הגאה הקובעת עונש מוות על "הומוסקסואליות מחמירה", חרף גינויים בינלאומיים נרחבים.

"אני מאמין שהנושא הזה, וההתקפות החזקות הללו של המערב נגד הקמת משפחות ונגד תרבותן של אומות, הם תחום נוסף לשיתוף פעולה בין איראן ולאוגנדה", אמר ראיסי לאחר פגישתו עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני. "מדינות המערב מנסות לזהות הומוסקסואליות כמדד לציוויליזציה, בעוד שזה אחד הדברים המלוכלכים ביותר שנעשו בהיסטוריה האנושית", אמר ראיסי.

הביקור של ראיסי באפריקה הוא הראשון של מנהיג איראני זה יותר מעשור. איראן, הנתונה תחת סנקציות כלכליות כבדות של ארצות הברית, מחפשת יותר שותפויות ברחבי העולם. ראיסי יבקר גם בזימבבואה.

בהדגשת הערכים השמרניים והאנטי-קולוניאלים בנאומו באוגנדה, ראיסי הציג ניסיון להדק את היחסים עם מדינות אפריקה מעבר לתחום הכלכלי בלבד.

נשיא איראן איברהים ראיסי עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני באנטבה, 12 ביולי 2023. רויטרס
איראן מנסה להעמיק את קשריה עם מדינות אפריקה. ראיסי ונשיא אוגנדה באנטבה, אתמול/רויטרס

נשיא אוגנדה, שארצו היא בעלת ברית של ארצות הברית במאבק בטרור, הביע בעבר תמיכה בתוכנית הגרעין של איראן. במהלך ביקור של נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ב-2010, טען מוסווני כי לכל המדינות הריבוניות יש זכות להמשיך בתוכניות גרעין של שלום, בעודו קורא לחיסול כל מאגרי הנשק הגרעיני בעולם.

אוגנדה מנסה להקים תחנת כוח גרעינית, שלפי הרשויות תייצר חשמל עד 2031. המפעל, שמפותח בתמיכה טכנית של תאגיד הגרעין הלאומי של סין, ינצל את מרבצי האורניום הגדולים במדינה המזרח אפריקנית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא איראן איברהים ראיסי סוקר משמר כבוד עם נחיתתו בניירובי, קניה, 12 ביולי 2023. רויטרס
"יבשת של הזדמנויות". משמר כבוד לראיסי עם נחיתתו בניירובי/רויטרס

בתחנתו הראשונה בקניה, מנהיג איראן כינה את אפריקה "יבשת של הזדמנויות" ופלטפורמה מצוינת למוצרים איראניים. "אף אחד מאיתנו לא מרוצה מהיקף המסחר הנוכחי", אמר. ראיסי הזכיר במפורש את המינרלים של אפריקה ואת הידע האיראני בתחום הפטרוכימי, אך נראה כי מזכרי ההבנות שנחתמו בין איראן לקניה לא התייחסו לכך. במקום זאת, הם התמקדו במידע, תקשורת וטכנולוגיה, דיג, יצור חקלאי וקידום השקעות.

נשיא קניה וויליאם רוטו כינה את איראן "שותפה אסטרטגית קריטית" ו"מעצמת חדשנות עולמית". התה מהווה את עיקר היצוא של קניה לאיראן, אך רוטו הביע עניין בהרחבת מגוון היצוא החקלאי בעודה מתמודדות עם חובות תופחים ועם יוקר המחיה, שהוביל להפגנות אלימות בימים האחרונים.

כמו איראן, זימבבואה נמצאת תחת סנקציות אמריקניות. משלחת שרים מזימבבואה ביקרה בטהראן בתחילת השנה והסכימה להעמיק את שיתוף הפעולה בתחומים שונים, כולל סחר בנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully