וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

121 קורבנות: ארבעה בני אדם מהחברה הערבית נרצחו ביממה אחת

12.7.2023 / 23:41

בשעות הבוקר נרצח ביריות עלאא כנאענה, בן כ-30 מכפר קרע. אחר הצהריים נורה למוות עבד אל קאדר עואיסי בן ה-22 מנצרת. בערב מצאו את מותם בנסיבות דומות יוסף אבו הלאלה בן ה-54 בעארה ואמיר וני, תושב שפרעם בשנות ה-30 לחייו

בוידאו:זירת רצח עבד אל קאדר האני עוואיסי,נצרת, 12 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

האלימות הרצחנית בחברה הערבית גבתה ארבעה קורבנות נוספים ביממה האחרונה (רביעי), בארבעה אירועים שונים ובלתי קשורים, כולם בצפון.

בשעות הערב בבית החולים רמב"ם שבחיפה נקבע מותו של פצוע ירי, אמיר וני, תושב שפרעם בשנות ה-30 לחייו. מבית החולים נמסר כי הוא התקבל במצב קשה תוך פעולות החייאה, ובהמשך נקבע מותו. על פי החשד הרקע לרצח הוא סכסוך עברייני.

מוקדם יותר הערב המשטרה פתחה בחקירת אירוע רצח בעארה, בו נורה למוות תושב המקום יוסף אבו הלאלה בן ה-54 שהיה מוכר למשטרה. אחר הצהריים נורה למוות בנצרת עבד אל קאדר עואיסי, תושב העיר בן 22. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע סכסוך בין עבריינים. הבוקר, בכפר קרע נרצח ביריות עלאא כנאענה, תושב המקום בשנות ה-30 לחייו.

זירת פשע. Shutterstock, עיבוד תמונה
זירת רצח, אילוסטרציה/עיבוד תמונה, Shutterstock

לפי נתוני "יוזמות אברהם", וני הוא הקורבן ה-121 בחברה הערבית בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בתקופה המקבילה אשתקד היו 55 קורבנות. 68 מהקורנות היו בני פחות מ-30. מהמשטרה טרם נמסר על מעצר חשודים בעקבות האירועים.

"חיי ערבים הם הפקר גמור. אין דין ואין דיין", מסרה הערב לוואלה! מורן מימוני מעמותת יוזמות אברהם, "השר הגזען סוכן הכאוס עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב וזורע הרס וחורבן בכל חלקה טובה, ובכל זאת הכישלון הזה רשום על שמו של נתניהו, שהפקיד בידיו את המשרד הרגיש הזה בתקופה כל כך דרמטית. ראש הממשלה צריך להתעשת. אסור להשאיר את בן גביר הכושל בתפקיד עוד יום אחד. אפשר לטפל באלימות ובפשיעה, אבל צריך לרצות, ולעבוד קשה. בממשלה הזו אין רצון ואין יכולת".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות מקרי הרצח: "ארבעה נרצחים היום, 121 מתחילת השנה מאות רבות של פצועים, אלפי משפחות הרוסות, וחברה שלמה הופקרה לארגוני הפשע. אף החלטה או צעד משמעותי לא ננקט מאז כינון הממשלה. 'תודה רבה' ממשלת ישראל, 'כל הכבוד' נתניהו, המינוי 'המוצלח' של השר לביטחון לאומי החזיר סדר והביא משילות וביטחון עצמי לארגוני הפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully