וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט שחרר את סייעת "הגן של חגית" בחדרה

12.7.2023 / 22:56

השופט ביקר את התנהלות המשטרה ופנה להורים שנכחו "לחזק את ידם בתקופה קשה זו של חוסר וודאות, אשר ניצבים מול הליך משפטי מחד ודאגה טבעית לפעוטות מנגד". הגננת וסייעת נוספת יובאו בפני שופט בית המשפט השלום בחדרה

גננת מטירת כרמל תואשם בתקיפת פעוטות/מצלמות אבטחה

המשטרה זימנה היום (רביעי) לחקירה את הגננת ושתי הסייעות של "גן חגית" בשכונת בית אליעזר בחדרה אשר משרד החינוך סגר בצו, ועצרה את השלוש. עם זאת, אחר הצהרים, בית משפט השלום בחדרה נעתר לבקשת עו"ד ציון שמעון, סנגורה של הסייעת בת ה-19, שערער על החלטת קצין המשטרה שעצר אותה, ושחרר אותה כעת בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית עד יום שלישי הבא. השופט אלכס אחטר גם דחה את בקשת משטרת חדרה לעכב את ביצוע השחרור לצורך הגשת ערר וביקר קשות את התנהלות המשטרה שכבר נדחתה בימים האחרונים פעמיים, על ידי שני שופטים שונים, בנחישותה לעצור את הסייעת.

השופט אלכס אחטר פנה להורי הפעוטות שנכחו בדיון וביקש "לחזק את ידם בתקופה קשה זו של חוסר ודאות, אשר ניצבים מול הליך משפטי מחד ודאגה טבעית לפעוטות מנגד". הוא הבהיר, "אין במעצר הנוכחי כדי להוות מפרעה עונשית כלשהי ובסופו של דבר ככל שתתגבשנה הראיות והעוררת תועמד לדין ותורשע, ימצה עמה מלוא חומרת הדין". עם זאת, הוסיף "בסרטונים שהוצגו בפניי, לא מצאתי את הקיצוניות הזועקת ואת המסוכנות הזועקת" כפי שנטען על ידי משטרת חדרה.

"הגן של חגית" בחדרה

12 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כתובות נאצה שרוססו על הגן בחדרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עו״ד ציון שמעון, המייצג סייעת ב"גן חגית" החשודה בהתעלללות בפעוטות. 13 ביולי 2023. יואב איתיאל
עו"ד ציון שמעון, סנגורה של הסייעת בת ה-19/יואב איתיאל

אכן, בדיון, נציגת המשטרה פקד עדי חאס נאלצה להודות כי "לא השתנה מבחינת חומרת האירועים מלבד הדבר שהיום נחקרו שתי החשודות" והשופט ציין כי "גם עתה אין חשש לשיבוש הליכי החקירה, כך גם אין חשש להימלטות מפני אימת הדין והמסוכנות, במיוחד כלפי הקטינים, היא פחותה עד כדי שניתן לומר כי אף לא קיימת". הוא קבע כי "בנסיבות העניין תכלית המעצר וודאי בהיעדר הנמקה קונקרטית, מבוססת ועניינית, לא משרתת את החקירה". לאחר שפעם אחר פעם קצינת המשטרה התפרצה לדבריו, הוא הזהיר כי בפעם הבאה תחויב משטרת ישראל "בהוצאות משמעותיות" בגין הפרעות אלו.

השופט ביקר את התנהלותה של היחידה החוקרת שבשמה טענה האס שהשיקול העיקרי למעצר הסייעת הוא ביצוע פעולות חקירה נוספות, וציין כי גם אלה לא הוצגו בפניו וכי "גם לאחר שאפשרתי לה לבדוק מול היחידה החוקרת אילו פעולות מתכוננת היחידה החוקרת לבצע, שבה לאולם בידיים ריקות". מחר צפויה המשטרה להביא בפני בית משפט השלום את הגננת והסייעת השנייה שנותרו עצורות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully