וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: אם ישראל תתקוף את האוהלים בגבול - נגיב

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לראשונה למתיחות סביב הכפר רג'ר, ואמר כי מדובר ב"צעד להשבת האדמות הכבושות בידי האויב הישראלי". בנאומו שנשא לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון ה-2, אמר כי התקריות במהלך היום, שבהן נפצעו כמה מאנשיו, "תחת חקירה". ראש אמ"ן: קשובים למזימותיו

חשודים מתקרבים לגדר גבול לבנון ומנסים לחבל במכשול, 12 ביולי 2023/דובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר הערב (רביעי) כי ארגונו יגיב אם ישראל תפעל נגד האוהלים שהקים מול הכפר רג'ר שבגבול לבנון. "לוחמינו יודעים מה לעשות", אמר מנהיג הארגון השיעי בהתייחסות ראשונה למתיחות בגבול, בנאום שנשא לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה.

לדבריו, מה שקורה באזור הכפר רג'ר הוא לא שרטוט קו הגבול היבשתי, אלא "צעד להשבת האדמות הכבושות בידי האויב הישראלי". לטענתו, האוהלים הוקמו לפני שישראל החלה בהצבת גדר תיל סביב החלק הלבנוני של רג'ר, שחלקו השני נמצא בשטח ישראל.

נסראללה התייחס למשבר הפנימי בישראל סביב המהפכה המשפטית, וטען כי היא לא תעז לתקוף את האוהלים. הוא קורא לגורמים בינלאומיים לתווך בין הצדדים כדי לפתור את המשבר. מנהיג חיזבאללה אמר כי חשיבותם של האוהלים הללו היא שהם "מתארים שוב את המצב כולו בדרום לבנון".

עוד אמר נסראללה כי התקריות שאירעו מוקדם יותר לאורך הגבול, שבהן לפי דיווחים בלבנון נפצעו כמה מאנשי הארגון, נמצאות תחת חקירה. הוא לא פירט מעבר לכך.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לתומכיו באירוע בביירות לרגל יום ירושלים, 14 באפריל 2023. רויטרס
מעלה את סכום ההימור מול ישראל. נסראללה בנאום לתומכיו באירוע בביירות לרגל יום ירושלים, אפריל/רויטרס

בצה"ל אמרו כי הם הפעילו "אמצעי לא-קטלני" כדי להרחיק כמה חשודים שניסו לפגוע בגדר הביטחון. יוניפי"ל, כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון, מסר כי הוא מודע "לדיווחים מטרידים על תקרית לאורך הקו הכחול", והפציר בכל הצדדים להימנע מהסלמה מאחר שהמצב "רגיש ביותר".

התקריות בגבול אירעו בזמן ביקורו של השליח המיוחד של ארצות הברית עמוס הוכשטיין, שבשנה שעברה תיווך בין ישראל ללבנון שהגיעו להסכם על שרטוט הגבול הימי ביניהן. עם זאת, קו הגבול היבשתי נותר שנוי במחלוקת.

בנאום שנשא בשעות הערב ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הוא התייחס למתיחות מול חיזבאללה ושלח לו מסר. "תושבי לבנון, שערו בנפשכם כיצד היו נראים החיים בלבנון ללא חיזבאללה ובלי השפעתה ההרסנית של איראן. ובמקום זאת - עם הסכם שלום בין מדינת לבנון למדינת ישראל", אמר בטקס לסיום קורס קציני מודיעין.

לדבריו, "במקום שקט, יציבות, צמיחה ושגשוג, חיזבאללה והעומד בראשו ממשיכים, גם בימים אלה, לייצר פרובוקציות. אגף המודיעין עוקב וקשוב למזימותיו. אנחנו ערים, נחושים וחזקים. שלא יטעו בנו, נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על שקט בגבול הצפון, כמו בשאר הגבולות. כך נהגנו בעבר וכך ננהג גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully