וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בביקור נדיר בג'נין: "סמל למאבק ונחישות בעולם"

12.7.2023 / 12:19

יו"ר הרשות הפלסטינית, שנעדר מהעיר זה יותר מעשור, סקר את התקדמות עבודות השיקום לאחר מבצע "בית וגן". לדבריו, "הגענו לקרוא תיגר על כל מי שרוצה להכניע ולתקוף אותנו". לפני הגעתו, כוחות רבים ממנגוני הביטחון נפרסו בג'נין, שבה לרשות הפלסטינית יש נוכחות מועטה

לוחמי יחידת יהל"ם, אגוז ועוקץ, בהכוונת שב"כ, חקרו ונטרלו תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בג'נין/דובר צה"ל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר היום (רביעי) בג'נין בפעם הראשונה אחרי יותר מעשור, וימים אחרי תום המבצע הגדול ביותר של צה"ל בעיר זה שנים. אבו מאזן אמר כי הוא הגיע כדי לבחון את התקדמות העבודות בשיקום המחנה והעיר, שבה נפרסו מאות מאנשי מנגנוני ביטחון פלסטיניים לקראת הביקור.

"ג'נין האיתנה היא סמל למאבק ונחישות בעולם", אמר אבו מאזן במהלך הביקור. לדבריו, "הגענו לקרוא תיגר על כל מי שרוצה להכניע ולתקוף אותנו".

במבצע "בית וגן", שהתנהל בעיר ובמחנה הפליטים, נהרגו 12 פלסטינים וחייל צה"ל אחד, וישראל הזהירה כי היא תשוב אליו אם פעולות הטרור היוצאות ממנו יימשכו. לאחר תום המבצע, כמה בכירים ממפלגת פתח שבהנהגת אבו מאזן, כולל סגנו מחמוד עלול, סולקו מהמחנה על ידי התושבים הזועמים. הרשות הפלסטינית, שיושבת ברמאללה, אינה נוכחת במחנה הפליטים שבו פועלות קבוצות חמושות שונות, שחלקן לפי ישראל נתמכות על ידי איראן.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור בג'נין, 12 ביולי 2023. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור בג'נין, 12 ביולי 2023/רויטרס

עם זאת, הביקור הסמלי של אבו מאזן בג'נין לא צפוי לשנות את המצב בשטח, לאור היחלשותה המתמשכת של סמכות הרשות הפלסטינים מחוץ לרמאללה ועלייתם של פלגים חמושים אחרים.

אבו מאזן בן ה-87 ביקר בפעם האחרונה בג'נין ב-2012, אך לא סייר במחנה הפליטים באותו ביקור. במחנה הפליטים הוא סייר ב-2004, בזמן האינתיפאדה השנייה ובעת שהתמודד בבחירות להנהגת הרשות בעקבות מותו של יאסר ערפאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נפרסים בעיר ג'נין לקראת ביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן, 12 ביולי 2023. רויטרס
כוחות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נפרסים בעיר ג'נין לקראת ביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן, 12 ביולי 2023/רויטרס
כוחות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נפרסים בעיר ג'נין לקראת ביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן, 12 ביולי 2023. רויטרס
כוחות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נפרסים בעיר ג'נין לקראת ביקור של יו"ר הרשות אבו מאזן, 12 ביולי 2023/רויטרס

מחנה הפליטים בג'נין הוקם ב-1953 כדי לשכן חלק ממאות אלפי הפליטים שברחו או גורשו מבתיהם במלחמת העצמאות. במרוצת השנים, האוהלים במחנה הוחלפו במבני בטון, וכיום הוא דומה יותר לשכונה צפופה מאשר למחנה. כ-18 אלף איש חיים במחנה, שהיה אחד ממוקדי הטרור המרכזיים בזמן האינתיפאדה השנייה וספג מכה קשה במבצע "חומת מגן" ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully