וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמחמירות בארה"ב: איווה תאסור על הפלות החל מהשבוע ה-6

המחוקקים הרפובליקנים במדינה קבעו שלא ניתן לבצע הפלות מהרגע שבו מתחילה פעילות לב עוברית - שלב שבו רוב הנשים כלל לא יודעות שהן בהיריון - אלא במקרים חריגים בלבד. בכך מצטרפת איווה למדינות שמרניות אחרות שאסרו כמעט לחלוטין על הפלות מאז ביטול פסיקת רו נגד ווייד

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

בית המחוקקים של מדינת איווה שבארצות הברית העביר הלילה (רביעי) במושב מיוחד חוק האוסר על הפלות מהרגע שבו ניתן לזהות פעילות לב עוברית - כשישה שבועות מתחילת ההיריון ולפני שרוב הנשים יודעות שהן בכלל בהיריון.

המושלת הרפובליקנית קים ריינולדס צפויה לחתום באופן מידי על החקיקה, מהמחמירות ביותר בארצות הברית. היא כינסה את המושב המיוחד לאחר שבית המשפט העליון של המדינה שבמערב התיכון בלם חוק דומה שהתקבל ב-2018.

החוק התקבל ברוב של 32 סנאטורים מול 17 מתנגדים, שהתחלקו בעיקר לפי שיוכם המפלגתי, בתום דיון שנמשך שעות ארוכות שבו הביעו את עמדותיהם המחוקקים ואזרחים משני צדי המתרס. זאת בזמן שפעילים התומכים בזכות להפלות הפגינו בנגד החקיקה בתוך המבנה ומחוצה לו.

עימות בין פעילים המתנגדים להפלות לבין תומכים בהפלות בבית המחוקים של איווה, ארה"ב, 11 ביולי 2023. רויטרס
החקיקה לא תחריג נערות או ילדות הרות. עימות בין תומכי הזכות להפלות למתנגדיהן בבית המחוקקים/רויטרס

החוק יחריג הפלות רק במקרים חריגים, אך ללא קשר לגילה של האישה או למצבה הנפשי. לפני ההצבעה הסופית, מחוקקים דמוקרטיים ניסו - ללא הצלחה - לרכך את החקיקה. הנציגה הדמוקרטית טימי בראון-פאוארס הציעה לתקן את החוק כך שבנות 12 ומטה יוחרגו מהאיסור.

"בשם אלוהים, זו התעללות בילדים," אמרה בראון-פאוארס. "אנחנו עומדים כאן ומתלבטים על הצעת חוק להצלת תינוקות, אבל בכל זאת אנחנו נעביר זאת ילדות בנות 12, 11 ועשר?".

בתגובה, המחוקקת הרפובליקנית שאנון לונדגרן טענה כי הצעת החוק מאפשרת הפלות לאחר שישה שבועות במקרי חירום רפואי, והפצירה בחבריה למפלגה לדחות את התיקון שהוצע, והוא אכן נדחה.

הפלות לאחר שישה שבועות יתאפשרו במקרים של אונס, גילוי עריות, בעיה רפואית שרופא יעריך שאין סבירות להישרדות העובר ובמקרים של סכנה חמורה לבריאותה של האישה.

נשיאת הסנאט של איווה, איימי סינקלייר, הדגישה בדבריה את ההחרגות בחקיקה ואמרה שהיא תגן גם על האימהות וגם על העוברים שטרם נולדו. "הצעת החוק הזו אינה מטילה על נשים אחריות פלילית או אזרחית בביצוע הפלות", אמרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
המחוקקת הדמוקרטית טימי בראון-פאוארס  מדברת במהלך דיון על איסור הפלות בבית הנבחרים של איווה, ארה"ב, 11 ביולי 2023. רויטרס
"בשם אלוהים, זו התעללות בילדים". המחוקקת הדמוקרטית בראון-פאוארס במהלך הדיון/רויטרס

החוק שעבר ב-2018 ואסר על הפלות לאחר השבוע השישי נפסל על ידי בתי המשפט בזמן שהזכות החוקתית להפלות והגנות חוקתיות דומות באיווה היו בתוקף, אך אלו בוטלו מאז. 14 מדינות בארצות הברית אסרו על הפלות ברוב המקרים מאז שבית המשפט העליון ביטל ביוני שעבר את הפסיקה המפורסמת רו נגד ווייד משנת 1973, שקבעה כי הזכות להפלות היא זכות חוקתית.

תומכי הזכות בהפלות באיווה מתכננים לעתור נגד החוק החדש, שעבר אחרי שבית המשפט העליון במדינה נמנע מלאשר מחדש את החוק שפסל ב-2018 אחרי שהרכב של שישה שופטים נחלק שווה בשווה. עם זאת, שלושת השופטים שהתנגדו אמרו שהם עושים זאת כדי להימנע ממצב שבו בית המשפט מחוקק בעצמו חוקים, כך שהרפובליקנים מאמינים שההצעה החדשה שהעבירו לא תיפסל.

בינתיים, ארגון "הורות מתוכננת" הודיע שהוא יפנה נשים המבקשות לבצע הפלות בשבועות הקרובים למדינות שבהן ההליך חוקי. הארגון, מעניק שירותי ההפלות הגדול ביותר מדינה, אמר כי הוא ימשיך לטפל בנשים המגיעות לפני גילוי פעילות לב בעובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully