וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מחברות משפחת מנסון שוחררה מהכלא אחרי 53 שנה: "היא אדם אחר"

מושל קליפורניה ויתר על ניסיון נוסף למנוע מלזלי ואן הוטן בת ה-73 לצאת לחופשי, והיא עברה למוסד שיקומי. היא הייתה בת 19 כשרצחה בעל מכולת ואשתו ב-1969, אך עורכת דינה אמרה כי היא השתקמה. מנסון, שעודד מלחמת גזע, מת בכלא ב-2017

בווידאו: אחרי 53 שנה: חברת משפחת מנסון שוחררה מהכלא/רויטרס

לזלי ואן הוטן, אחת מבנות "משפחת מנסון", שוחררה אמש (שלישי) מבית כלא בקליפורניה אחרי 53 שנות מאסר - כך אמר עורך דינה. ואן הוטן, בת 73, הייתה חלק מהכת של צ'ארלס מנסון שהטילה טרור על לוס אנג'לס ב-1969 והיא הורשעה ברצח. שחרורה היה צפוי אחרי שמושל קליפורניה גווין ניוסאם הודיע ביום שישי כי הוא לא ינסה לדחות את שחרורה של ואן הוטן, שנידונה למאסר עולם.

במאי, בית משפט לערעורים בקליפורניה הפך את החלטת המושל הדמוקרטי וקבע כי היא זכאית לשחרור מוקדם מהכלא. המושל יכול היה לערער לבית המשפט העליון של קליפורניה, אך נמנע מכך משום שהוא סבר שהשופטים ידחו את בקשתו.

ואן הוטן היא החברה הראשונה מהכת שזוכה לשחרור מוקדם מהכלא על עבירות הקשורות למסע הרצח שביצעה משפחת מנסון באוגוסט 1969. שבעה אנשים, בהם השחקנית שרון טייט, נרצחו במשך כמה לילות רצופים באותו החודש.

עורכת דינה אמרה כי ואן הוטן עברה מבית הכלא בעיירה קורונה שבו ריצתה את עונשה למוסד שיקומי במקום סודי, והיא אמורה להישאר בו במשך שנה. "היא הייתה אסירה לדוגמה מהיום שהיא נכנסה לכלא", אמרה עורכת הדין שלה, ננסי טטרולט. "היא עברה טיפול במשך 40 שנה. היא באמת אדם אחר".

לזלי ואן הוטן, אחת מחסידות צ'ארלס מנסון, בבית המשפט. רויטרס
לזלי ואן הוטן, אחת מחסידות צ'ארלס מנסון, בבית המשפט/רויטרס

ואן הוטן הייתה בת 19 בעת מעשי הרצח, והחסידה הצעירה ביותר של מנסון. ועדת השחרורים המליצה לשחרר אותה מהכלא חמש פעמים מאז 2016, אך המושל ניוסאם דחה שלוש בקשות וקודמו, ג'רי בראון הדמוקרטי, את השתיים הראשונות.

מנסון מת בכלא בשנת 2017 בגיל 83, והוא היה אחד הפושעים הידועים לשמצה במאה ה-20. הוא הנחה את חסידיו, שרובם היו נשים צעירות, לצאת למסע רצח כחלק מתכניתו להסית למלחמת גזע.
ואן האוטן הורשעה ברצח בדקירות של בעל המכולת לנו לביאנקה ואשתו רוזמרי בביתם בלוס אנג'לס ב-10 באוגוסט 1969. המילים "מוות לחזירים" ו-"Healter Skelter" - שם של שיר של הביטלס שנכתב בשגיאה - נכתבו בדמם של הקורבנות על הקירות והמקרר.

לילה קודם לכן, פרצו חברי הכת של מנסון לבית על גבעה בלוס אנג'לס שבו התגוררה טייט עם בעלה, הבמאי רומן פולנסקי, שהיה אז באירופה. טייט, שהייתה 26 וחודש שמיני להריונה, נרצחה יחד עם ארבעה חברים נוספים של הזוג המפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully