וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיומים על ארה"ב: צפון קוריאה שיגרה טיל ארוך טווח

הטיל עבר כאלף ק"מ במשך יותר משעה עד שנחת מחוץ למים הבינלאומיים של יפן, בזמן שראש ממשלתה ונשיא דרום קוריאה משתתפים בפסגת נאט"ו. פיונגיאנג האשימה את וושינגטון בחדירה של מטוסי ריגול למרחב האווירי שלה, בעוד שבארה"ב הכחישו

בווידאו: בשל שיגור לוויין מצפון קוריאה: אזעקות נשמעו ברחבי סיאול/רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) טיל טווח-ארוך, שעבר כאלף ק"מ לפני שנחת בסמוך למים הטריטוריאליים של יפן - כך אמרו גורמים ביפן ובקוריאה הדרומית, שמנהיגיהן נמצאים בפסגת נאט"ו בליטא. לפי הצבא הדרום קוריאני, הטיל שוגר מזווית מוגבהת וטס באוויר במשך יותר משעה. זמן השיגור של הטיל - שהגיע לגובה של 6,000 ק"מ - היה הארוך ביותר של טיל צפון קוריאני כלשהו אי-פעם.

השיגור הגיע אחרי איומים של פיונגיאנג להגיב על חדירות של מטוסי ריגול אמריקניים למרחב האווירי שלה, בעוד שוושינגטון דחתה את הטענות הללו ואמרה כי הסיורים האוויריים שהיא מבצעת הם בהתאם לחוק הבינלאומי.

במקביל לשיגור, מפקדי צבאות ארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן קיימו פגישה משולשת חריגה בהוואי. וושינגטון מפעילה לחץ על המדינות השכנות, שעל יחסיהן עדיין מעיבה תקופת הכיבוש היפנית בזמן מלחמת העולם השנייה, להדק את שיתוף הפעולה ביניהן אל מול האיומים הגוברים מצדן של קוריאה הצפונית וסין.

נוסעים ממתינים לרכבת ברקע שידורים בטלוויזיה על שיגור טיל צפון קוריאני, סיאול, קוריאה הדרומית, 12 ביולי 2023. רויטרס
נוסעים ממתינים לרכבת ברקע שידורים בטלוויזיה על שיגור טיל צפון קוריאני, סיאול, קוריאה הדרומית, 12 ביולי 2023/רויטרס

בעקבות השיגור, נשיא קוריאה הדרומית יון סוק יול, השוהה בווילנה, כינס פגישת חירום של המועצה לביטחון לאומי. הוא הבטיח להשתמש בפסגה כדי לקרוא לסולידריות בינלאומיות חזקה יותר מול איומים אלו. ראש ממשלת יפן פומיו קישידה, השוהה אף הוא בליטא, הורה על אנשי הצוות שלו לאסוף מידע ולהיערך לאירועים לא צפויים.

השניים צפויים להיפגש במהלך היום, ומזכיר ממשלת יפן אמר כי מתוכננת פגישה מרובעת גם עם ראשי ממשלת אוסטרליה וניו זילנד. "אנחנו נגיב בשיתוף פעולה הדוק עם הקהילה הבינלאומית", אמר מזכיר ממשלת יפן במסיבת עיתונאים. לדבריו, השיגור מאיים על השלום והיציבות באזור ובעולם כולו, והוסיף שיפן העבירה את מחאתה דרך ערוצים דיפלומטיים בבייג'ינג, בעלת בריתה הקרובה של פיונגיאנג.

תחת ממשלו של יון, קוריאה הדרומית פעלה לשקם את יחסיה הרעועים עם יפן ולשים קץ למתיחות ההיסטורית שהגבילה את שיתוף הפעולה בין שתי בעלות בריתה של ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג לוחץ יד לנשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בפסגת מנהיגי נאט"ו בוילנה, ליטא, 11 ביולי 2023. רויטרס
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג לוחץ יד לנשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בפסגת מנהיגי נאט"ו בוילנה, ליטא, 11 ביולי 2023/רויטרס

באפריל, קוריאה הצפונית שיגרה לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי המונע בדלק מוצק, ובסך הכול כעשרה טילים מתחילת השנה. מומחים מאמינים כי הטילים הבין-יבשתיים של פיונגיאנג מסוגלים לפגוע בכל נקודה בארצות הברית, והמדינה הקומוניסטית המבודדת ככל הנראה פיתחה ראשי קרב גרעיניים שאותם ניתן להרכיב עליהם.

ליף-אריק איזלי, פרופסור ללימודים בינלאומיים באוניברסיטה בסיאול, אמר כי ההצהרות הלוחמניות האחרונות של קוריאה הצפונית נגד מטוסי הריגול האמריקניים הן חלק מתבנית קבועה להפרזת איומים חיצוניים על המדינה כדי לחזק את התמיכה מבית ולהצדיק ניסויי נשק.

"פיונגיאנג אף מתזמנת את מפגני הכוח שלה כדי לשבש את מה שהיא רואה כתיאום דיפלומטי נגדה, במקרה הזה, הפגישות של מנהיגי קוריאה הדרומית ויפן בפסגת נאט"ו", אמר.

בנוסף לניסויי הטילים, משטרו של קים ג'ונג און ניסה - ונכשל - לשגר לוויין ריגול ראשון לחלל. זאת אף שהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם אוסרות על פיונגיאנג להשתמש בטכנולוגיה של טילים בליסטיים, כולל בשיגור לוויינים. מועצת הביטחון, כמו גם כמה מדינות מערביות, הטילו סנקציות על קוריאה הצפונית בשל תוכניות הטילים והנשק הגרעיני שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully