וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי-אמריקני נאשם בארה"ב שפעל כסוכן סיני וסחר בנפט איראני

גל לופט, שעומד בראש מכון מחקר אמריקני, מואשם בשורה ארוכה של עבירות ביטחוניות שעשויות לשלוח אותו לעשרות שנים בכלא. הוא נעצר בפברואר בקפריסין, אך הצליח להימלט לפני הסגרתו ומקום הימצאו לא ידוע. הוא טוען שביידן רודף אחריו כי יש בידיו מידע על מעשי שחיתות שלו

בווידאו: נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל/ערוץ הכנסת

אזרח ישראלי-אמריקני, שעומד בראש מכון מחקר בארצות הברית, הואשם אתמול (שני) בשורת עבירות, בהן היותו סוכן של סין ותיווך בעסקות למכירת נשק ונפט איראניים. גל לופט, שנמלט ממעצר בקפריסין ומקום הימצאו הנוכחי לא ידוע, מואשם שגייס ושילם לגורם בכיר לשעבר בממשל האמריקני מטעם מפעיליו בסין ב-2016, מבלי שנרשם כסוכן זר כנדרש בחוק.

התובעים הפדרליים בניו יורק לא חשפו את שמו של אותו גורם בכיר לשעבר, אך אמרו שהוא עבד כיועץ של דונלד טראמפ אחרי שניצח בבחירות לנשיאות. לופט מואשם בעידוד היועץ לתמיכה במדיניות חיובית כלפי סין, כולל ניסוח הערות בשמו של היועץ שפורסמו בעיתון סיני.

התובע של המחוז הדרומי של ניו יורק, דמיאן וויליאמס, אמר בהצהרה כי לופט "עסק במספר רב של מזימות פליליות חמורות". הוא מואשם בשמונה עבירות, בהן אי-רישום כסוכן זר, עקיפת סנקציות, הצהרות שווא לחוקרים וסחר לא חוקי בנשק. אם הוא ייתפס ויורשע, הוא צפוי להישלח לעשרות שנות מאסר.

לופט, בן 57, טוען לרדיפה פוליטית של ממשל ביידן אחריו. ב-18 בפברואר הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו, שלו יש יותר מ-15 אלף עוקבים, כי הוא נעצר בקפריסין "בשל בקשת הסגרה פוליטית" של ארצות הברית. "מעולם לא הייתי סוחר נשק", אמר לופט, שלא הגיב על כתב האישום נגדו.

גל לופט, ישראלי-אמריקני שעומד בראש מכון מחקר בארה"ב ונאשם בהיותו סוכן של סין. יוטיוב, צילום מסך
גל לופט, ישראלי-אמריקני שעומד בראש מכון מחקר בארה"ב ונאשם בהיותו סוכן של סין/צילום מסך, יוטיוב

הוא נעצר על ידי הרשויות בקפריסין לבקשת ארצות הברית, אך התובעים אמרו שהוא הצליח לברוח בעת ששוחרר בערבות לפני הסגרתו. לופט הוא אחד ממנהלי המכון לניתוח ביטחון עולמי, שמתאר את עצמו כמכון מחקר המתמקד בסוגיות אנרגיה, ביטחון ומגמות כלכליות. המכון לא הגיב על האישומים נגד לופט.

לפי התביעה, לופט תיווך בעסקאות מכירת נשק של חברות סיניות ללוב, לאיחוד האמירויות הערביות ולקניה, אף שלא החזיק ברשיון לעשות זאת כפי שדורש החוק האמריקני. הוא מואשם גם בארגון פגישות בין בכירים איראנים לבין חברת אנרגיה סינית כדי לדון בעסקאות נפט, למרות הסנקציות האמריקניות.

לופט טוען שממשל ביידן רודף אחריו משום שהוא זומן להעיד בפני ועדה בקונגרס שבשליטת הרפובליקנים על מעשי שחיתות לכאורה שעשו הנשיא ג'ו ביידן ומשפחתו. בסרטון ביזארי שפורסם מוקדם יותר השנה בניו יורק פוסט, הוא הוסיף כי הוא הציע ל-FBI ראיות שמגבות את טענותיו במרץ 2019, אולם אלו לא טופלו בידי הבולשת הפדרלית.

"אני, שהתנדבתי להודיע לממשלת ארצות הברית על פרצת אבטחה אפשרית ועל מידע מפליל על אדם שמתמודד להיות הנשיא הבא, ניצוד כעת על ידי אותם אנשים שהודעתי להם על כך - ואולי אצטרך לחיות במנוסה למשך שארית חיי", אמר. "הזהרתי את הממשל מפני סכנה אפשרית לטוהר הבחירות ב-2020. שאלו את עצמכם, מי הפושע האמיתי בסיפור הזה?".

לופט סיפר עוד כי נמלט עם שחרורו בערבות משום שהוא לא מאמין שיוכל לקבל משפט הוגן בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully