וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע סמוך לנווה צוף; המחבל נוטרל, אין נפגעים

על פי החשד, המחבל התקרב לעמדה צבאית סמוך להתנחלות שבשומרון פתח בירי והשליך רימון על חיילי צה"ל, שהשיבו באש וניטרלו אותו. בעקבות המקרה, הכביש בין נחליאל לנווה צוף נסגר לתנועה

בוידאו: 2 חיילים נפצעו קל מירי ליד רמאללה/עריכה: אביעד בללי

מחבל פתח היום (שני) בירי לעבר חיילי צה"ל בעמדה צמאית סמוך להתנחלות נווה צוף בשומרון. בנוסף, הטיל המחבל רימון לעבר העמדה. החיילים השיבו באש וניטרלו את המחבל. אין נפגעים נוספים באירוע.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, עדכן על האירוע: "לפני מספר דקות חיילי צה"ל חיסלו מחבל חמוש שהגיע לחסם נווה צוף מכיוון נחליאל. המחבל היה חמוש במטען וברובה מאולתר ויצא לפגוע בחיילים ובאזרחים, חיילינו ירו והרגו אותו ובכך מנעו פיגוע. בשלב זה הכביש בין נחליאל לנוה צוף סגור לתנועה".

פלסטיני נהרג מירי צה"ל סמוך לחלמיש, 10 ביולי 2023. TPS
המחבל נוטרל בזירת האירוע/TPS
האוהל ששימש עמדה צבאית בגבול מצרים, 3 ביוני 2023. דובר צה"ל
המחבל נוטרל, אין נפגעים באירוע/דובר צה"ל

ביום שלישי, שילה אמיר, לוחם גבעתי, נורה למוות בפיגוע ירי סמוך ליישוב קדומים שבשומרון. המחבל הגיע לכביש סמוך ליישוב, שם, לאחר שחשדו בו, עצרו כוחות הביטחון את הרכב לבדיקה. במהלך הבדיקה המחבל ירה מתוך הרכב באקדח לעבר שילה, שהיה בפעילות מבצעית באיזור. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. כוחות צה"ל החלו במרדף אחריו, ולאחר חילופי אש הוא נוטרל.

צוות מד"א שהוזעק למקום, יחד עם כוחות רפואה של צה"ל, העניק לחייל טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, בסופן קבע את מותו. לאחר שנוטרל, כוחות רבים של צה"ל, ערכו סריקות נרחבות באזור מחשש להימצאותו של מחבל נוסף, אך לאחר כשעה הודיעו כי האירוע הסתיים.

בתחילת החודש, חייל צה"ל נפצע קל מפיגוע ירי על עמדה צבאית בכפר דיר שרף שבשומרון, מירי פלסטיני שמקורו בעיר הסמוכה שכם. כוחות צה"ל, שהשיבו באש לעבר מקור הירי, פתחו במצוד אחר המחבלים. החייל פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully