וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: חיסלנו בכיר בדאעש בסוריה - למרות הפרעה של מטוסים רוסיים

הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני אמר כי הבכיר, אוסמה אל-מוהג'ר, חוסל במזרח סוריה על ידי מל"ט שיום קודם לכן נקלע לתקרית מול מטוס רוסי

צבא ארצות הברית אמר היום (ראשון) כי בכיר בארגון דאעש נהרג בתקיפת מל"טים במזרח סוריה. לפי הפיקוד המרכזי בצבא, התקיפה בוצעה ביום שישי, על ידי מל"טים מדגם MQ-9 "שמוקדם יותר באותו היום הוטרדו על ידי מטוסים רוסיים בהיתקלות שנמשכה כמעט שעתיים".

הבכיר שחוסל זוהה בתור אוסמה אל-מוהג'ר, אך הצבא האמריקני לא מסר פרטים נוספים עליו. וושינגטון הגבירה בשנה האחרונה את הפשיטות והפעולות נגד אנשי הארגון בסוריה, והרגה ועצרה את מנהיגיו המסתתרים באזורים שתחת שליטת המורדים הנתמכים על ידי טורקיה מאז שדאעש איבד את מעוזו האחרון במדינה ב-2019.

מאז חיסולו של מנהיג ומייסד דאעש אבו בכר אל-בגדאדי בפעולה אמריקנית בסוריה ב-2019, התקשה הארגון למצוא לו מחליף בשיעור קומה דומה. ארצות הברית הרגה כמה מיורשיו ובכירים אחרים שרבים מהם היו מעורבים בתכנון פיגועים במערב.

על אף שארגון הטרור הסוני נחלש משמעותית, ארצות הברית סבורה כי הוא נותר איום משמעותי באזור. בשיא כוחו ב-2014, דאעש שלט על שליש משטחן של עיראק וסוריה. אף שהוא איבד את כל הטריטוריות שכבש בשתי המדינות, אנשי הארגון ממשיכים לבצע פיגועים ומתקפות טרור בעיראק ובסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully