וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתחדשות המהומות: צרפת תאסור על מכירת זיקוקים ביום הבסטיליה

הממשלה הודיעה כי לא תתאפשר מכירה, החזקה והעברה של זיקוקים במהלך החג הלאומי שיצוין ביום שישי, לאור השימוש שעשו בו המתפרעים במהומות האחרונות. עם זאת, אנשי מקצוע ועיריות המקיימים מופעי זיקוקים ביום הבסטיליה יוחרגו

בוידאו: המהומות בצרפת: יותר מ-1,300 עצורים בלילה הרביעי להתפרעויות/רויטרס

ממשלת צרפת הודיעה היום (ראשון) כי אוסרת על מכירה, החזקה והעברה של זיקוקים במהלך יום הבסטיליה הקרוב ב-14 ביולי, שבהם נעשה שימוש נרחב במהומות שפרצו ברחבי המדינה אחרי ששוטר ירה למוות בנער בפרברי פריז. הירי בנאהל בן ה-17 ב-27 ביוני, בעת בדיקת תנועה שגרתית, הצית מחדש את התסכול וההאשמות של קרב קהילות שונות בגזענות בשורות כוחות הביטחון של צרפת.

"כדי למנוע את הסיכון של הפרעות חמורות לסדר הציבורי במהלך חגיגות 14 ביולי, אסורה מכירה, החזקה, העברה ושימוש בחפצים פירוטכניים ובזיקוקים עד 15 ביולי, כולל", נכתב בצו ממשלתי שפורסם ברשומון הממשלתי. האיסור אינו חל על אנשי מקצוע או עיריות המארגנים מופעי זיקוקים מסורתיים לרגל יום הבסטיליה, חגה הלאומי ויום עצמאותה של צרפת.

מהומות בנאנטר, פריז, צרפת, 27 ביוני 2023. רויטרס
המהומות האחרונות היו הקשות ביותר מאז 2005. ירי זיקוקים בנאנטר, בחודש שעבר/רויטרס

ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן, אמרה אתמול כי הממשלה תפעיל "אמצעים מאסיביים כדי להגן על הצרפתים" במהלך החג הלאומי, על רקע החשש מהתחדשות אפשרית של המהומות, שהיו הקשות ביותר שידעו ערי צרפת מאז 2005.

יותר מ-3,700 איש נעצרו במהלך ההפגנות, שבמהלכן גם נבזזו חנויות, נשרפו כלי רכב והושחתו מבני ציבור. לפי הנתונים הרשממים, בין העצורים היו גם לפחות 1,160 נערים וילדים. משפחתו של נאהל, ששורשיה מצפון אפריקה, גינתה את האלימות של המפגינים והתנערה ממנה, אך היא קראה לעשות צדק עם הנער ולרפורמה עמוקה.

השוטר שירה בנאהל נעצר והואשם ברצח, אף שהוא מכחיש שהוא התכוון להרוג אותו והביע צער על מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully