וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המשבר: לוחמי האש הודיעו על הפסקת העיצומים

9.7.2023 / 9:29

בוידאו: שריפה פרצה ליד ירושלים, כביש 1 נסגר לשני הכיוונים/כבאות והצלה ירושלים

ועד עובדי הכבאות הודיע היום (ראשון) על הפסקת העיצומים. זאת, בעקבות הבנות בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והממונה על השכר במשרד האוצר, בנושאים עליהם הוכרז סכסוך עבודה.

לפני כחודש, ועד עובדי הכבאות החליט לשבש את פעילות המערך עד שיימלאו את דרישותיו ונקט בעיצומים חלקיים בכל רחבי הארץ בשל "גרירת הרגליים של האוצר שבמשך שש שנים לא חתם עם עובדי מערך הכבאות על הסכם חדש", כך טענו. במסגרת העיצומים, התקיימו במדינה אירועים, כנסים והופעות ללא נוכחות של צוותי כיבוי.

בנוסף, בוועד הכריזו במסגרת העיצומים כי לא יונפקו טפסי 4 למבנים חדשים, לא יינתנו אישורים לרישוי עסקים, לא יינתנו אישורים לאירועים חד פעמיים, לא יבוצעו עבודות תחזוקה בתחנות ובנוסף, לא יבוצעו טיפולים שבועיים ברכבי הכיבוי ובתחנות (למעט מערכות בטיחות).

בוועד טענו אז כי קיים מחסור ניכר בכבאים במערך וישנו פער משמעותי בין התקינה הקיימת בישראל לבין התקינה במערך הכבאות במדינות OECD והעובדים מתמודדים עם עומס רב. "משרד האוצר מנהיג מדיניות של פגיעות בתנאי השכר והגמלה של העובדים, הפחתות שכר ורדיפה של עובדים וותיקים וצעירים כאחד בהליכים מנהליים", מאשימים בוועד העובדים. "אצל מאות עובדים יש חוסרים פנסיוניים, והם נדרשים להשקיע אלפי שקלים לטיפולים שהמדינה אמורה לממן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully