וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 מאסרי עולם למבצע הטבח הגזעני בסניף וולמרט בטקסס

פטריק קרוזיוס בן ה-24 רצח 23 בני אדם באל פאסו ב-2019, באחד ממסעי ההרג הקטלניים בהיסטוריה האמריקנית. הוא סיפר שזו הייתה "תגובה לפלישה ההיספנית", והוא עוד עשוי לקבל עונש מוות. משפחות הקורבנות גידפו אותו במהלך המשפט. "שמור לך מקום מיוחד בגיהנום"

צילום: רויטרס

בית משפט פדרלי בארצות הברית גזר 90 מאסרי עולם על צעיר שרצח 23 בני אדם ופצע 22 נוספים בירי בסניף וולמרט בטקסס ב-2019. היורה, פטריק קורזיוס בן ה-24, יצא למסע ההרג בעיר אל פאסו בכוונה לפגוע באנשים ממוצא היספני, שאותם האשים ב"פלישה" לארצות הברית.

העונש שנגזר עליו על ידי השופט המחוזי באל פאסו דייוויד גוואדרמה ניתן בהמשך להסדר טיעון עם התביעה שהושג בפברואר, שלפיו הוא הודה באשמה ונידון ל-90 מאסרי עולם רצופים ללא אפשרות לחנינה כדי להימנע מעונש מוות. עם זאת, הוא עומד בפני אישומים אחרים של מדינת טקסס, שבגינם הוא בכל זאת עשוי לקבל עונש מוות. במסגרת הסדר הטיעון, הוא הודה ב-45 עבירות של פשעי שנאה ו-45 עבירות של שימוש בכלי נשק במהלך פשע אלים.

היורה בחר שלא לדבר במהלך הדיון. העיתון "טקסס טריביון" דיווח כי עורך דינו, ג'וי ספנסר, מסר הצהרה בשמו שלפיה הוא סובל ממחלה נפשית שגרמה לו לבצע את הטבח. התביעה דחתה את קו ההגנה הזה, וטענה כי הוא ידע היטב מה הוא עושה בעת הטבח.

מרגרט ליצ'מן, עוזרת התובע של המחוז המערבי של טקסס שהובילה את התביעה, מסרה בהצהרה כתובה שהיא מקווה שמשפחות הקורבנות ימצאו "קצת סופיות ושלווה" לאחר גזר הדין. היא הבטיחה כי התביעה תמשיך "לרדוף באגרסיביות את מי שמבצע אלימות בגלל דעה קדומה או שנאה, ולחפש צדק בשם הקורבנות ויקיריהם".

גזר הדין שניתן ביום שישי הגיע לאחר יומיים של עדויות נרגשות של עדי ראיה, פצועים וקרובי משפחה של 23 הנרצחים, שתקפו בחריפות את קרוזיוס.

"אני רוצה שתמות", אמרה ג'נסיס דאווילה, שהייתה בת 12 וראתה מקרוב כיצד הוא רוצח את מאמן הכדורגל שלה ופוצע את אביה. "אני כל כך שונאת אותך. בגיהנום שמור לך מקום מיוחד", הטיחה בו הנערה.

תומס הופמן, שאיבד את אביו, אלכסנדר, כינה את היורה "טפיל מרושע". "אתה כלום בלי הנשק שלך", אמר לו, לפי דיווח בעיתון "דאלאס מורנינג ניוז".

היורה נכנס לקניון עם נשק ואטמים מהתקרית בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. טוויטר, אתר רשמי
היורה נכנס לקניון עם נשק ואטמים מהתקרית בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019/אתר רשמי, טוויטר

התביעה אמרה כי קרוזיוס נהג יותר מאלף ק"מ מפרברי דאלאס לאל פאסו, שעל גבול טקסס, וביצע את הטבח ב-3 באוגוסט 2019 כשהוא חמוש ברובה קלשניקוב וכדורי הולופוינט (דום דום).

זמן קצר לפני תחילת הירי, הוא פרסם באינטרנט מניפסט שבו הכריז כי "המתקפה הזו היא תגובה לפלישה ההיספנית לטקסס. הם המסיתים, לא אני. אני פשוט מגן על המדינה שלי מפני החלפה תרבותית ואתנית שאותה הביאה הפלישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully