וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטביה השביעה נשיא חדש - ההומו הראשון בתפקיד באירופה

שר החוץ הוותיק אדגארס רינקביצ'ס עשה היסטוריה עם השבעתו לתפקיד, והבטיח לפעול למען חברה צודקת ושוויונית יותר לצד המשך התמיכה באוקראינה. המדינה הבלטית עדיין אוסרת על נישואים חד-מיניים

שר החוץ הוותיק של לטביה אדגרס רינקביץ' הושבע אתמול (שבת) כנשיא, והפך בכך לנשיא ההומו המוצהר הראשון באיחוד האירופי.

רינקביץ', שכיהן כשר החוץ מאז 2011, יצא מהארון ב-2014 והפך מאז לאחד הקולות הבולטים למען זכויות קהילת הלהטב"ק. נישואים חד-מיניים אינם חוקיים בלטביה, אך בית המשפט החוקתי במדינה הכיר בנישואים אזרחיים של אנשים בני אותו המין בשנה שעברה. רינקביץ', בן 49, נבחר במאי על ידי הפרלמנט בתום שלושה סיבובים של הצבעה.

במהלך נאום ההשבעה שלו, הוא הבטיח להמשיך לתמוך במאמץ המלחמתי המתמשך של אוקראינה נגד רוסיה. הוא אמר שלמדיניות החוץ של לטביה "אין זמן לטעויות", והוסיף כי הוא יפעל "מהר, בהחלטיות ובחוכמה". אף שבדרך כלל מדובר בתפקיד טקסי, נשיא לטביה יכול להטיל וטו על חקיקה ולקיים משאלי עם.

במהלך הנאום שלו, הנשיא החדש קרא לצעירים "לשבור את תקרת הזכוכית" כשציין שאי-השוויון במדינה הבלטית הוא "בעיה משמעותית". לדבריו, "הקיטוב החברתי בחברה שלנו גדול מדי". "במהלך נשיאותי, אעמדו למען יצירתה של לטביה חזקה ומודרנית, עבור לטביה חוקית וצודקת, למען רווחת העם ועבור חברה מכילה ומכבדת", הוסיף. "אנחנו יכולים להשיג זאת דרך עבודה משותפת".

הוא נכנס לתפקידו יומיים לפני שייצג את לטביה בפסגת נאט"ו בליטא השכנה. לטביה, כמו שתי המדינות הבלטיות הנוספות ליטא ואסטוניה, מובילות קו תקיף נגד רוסיה, שממנה התפצלו ויצאו לעצמאות עם קריסת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90.

באירופה כבר היו ראשי ממשלות הומואים ולסביות - הראשון שבהם היה ראש ממשלת בלגיה לשעבר אליו די רופו - אך לא נשיאים, שבתוקף תפקידם מוגדרים כראשי מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully