וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט ידון בהקלות כלכליות לפלסטינים; נתניהו לבן גביר: לא נאשר הקלות לרשות

8.7.2023 / 23:32

הקבינט יתכנס לראשונה אחרי יותר מחודש לדיון בזירה הפלסטינית, על המבצע בג'נין והטבות כלכליות לפלסטינים, ברקע חשש מקריסה כלכלית ברשות. בין השאר, הקבינט צפוי לאשר קידום של פיתוח שדה גז מול חופי רצועת עזה

בוידאו: גלנט בפתח הקבינט הביטחוני: "עלינו להיערך למצב בו נצטרך לקבל החלטות"/ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (ראשון) אחר הצהריים לדיון בנושא הזירה הפלסטינית, דיון ראשון מזה למעלה מחודש. במהלך הדיון צפויים השרים לקבל הערכות מצב ועדכונים ביטחוניים אחרי פעילות צה"ל בג'נין בשבוע שעבר, וכן לאשר שורה של הטבות כלכליות לרשות הפלסטינית ברקע החשש של מערכת הביטחון מקריסה כלכלית של הרשות. בין השאר, הקבינט צפוי לאשר קידום של פיתוח שדה גז מול חופי רצועת עזה, פיתוח אזורי תעשייה, הרחבת פעילות מעבר אלנבי, הטבות מיסוי ועוד.

מוקדם יותר היום, במהלך ‏ישיבת ראשי הקואליציה, יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש הבהרות מראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי הדיווחים בתקשורת על הקלות כלכליות לרשות הפלסטינית שיעלו בישיבת הקבינט.

בתוך כך, בן גביר אמר לנתניהו: "אני שומע כל מיני דברים בתקשורת על הקלות לטובת הרשות הפלסטינית. למה חברי קבינט צריכים לשמוע על דברים כאלה בתקשורת?". ראש הממשלה נתניהו השיב: "לא נדון היום על הקלות לרשות, נדון על יחס הממשלה לרשות. הדיווחים על הקלות לרשות לא באו מהלשכה שלי".

כינוס הקבינט המדיני ביטחוני
4.6.23. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
כינוס הקבינט המדיני ביטחוני, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ההקלות המתוכננות מעוררות את זעמן של המפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית והשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שצפויים להצביע נגדן. השר לביטחון לאומי בן גביר אמר היום כי בכוונתו "להתנגד בתוקף בישיבת הקבינט להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלסטינית. אין אבסורד גדול מכך שהגוף שמעודד טרור, משלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם, מעודד במערכת החינוך להסתה בעד רצח יהודים, משתלט על שטחים ביהודה ושומרון - יזכה בעיצומו של גל טרור לסל צ'ופרים מממשלת ישראל. אני בטוח ששאר חבריי לקבינט, שרי ממשלת הימין, יצטרפו לעמדתי ולא יתנו ידם להצעה ההזויה הזו".

מצידו, יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בכניסה לישיבת הממשלה בהתייחסו לישיבת הקבינט על ההקלות לפלסטינים: "לא מאשרים שום דבר. לא יעברו שום כספים".

סמוטריץ' צפוי להיפגש לפני הדיון עם ראש המל"ל צחי הנגבי בניסיון לרכך את התנגדותו. עם זאת, לראש הממשלה בנימין נתניהו ישנו בכל מקרה רוב מובטח של שרי ליכוד בקבינט המדיני ביטחוני - כך שההצעה צפויה לעבור למרות התנגדותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully