וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השכולה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית: בני קורא לי להילחם על המדינה שלמענה נפל

8.7.2023 / 19:01

מאות בני אדם משתתפים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר תבור. בין היתר, בהפגנה נאמה מיקי גולדווסר, אימו של חלל צה"ל אודי גולדווסר, שנהרג לפני 17 שנים בדיוק, ביום בו נפתחה מלחמת לבנון השנייה

בווידאו: איילון צפון נחסם לתנועה על ידי מפגינים/צילום: החזית הוורודה

מאות בני אדם משתתפים היום (שבת) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר תבור. בהפגנה נאמה מיקי גולדווסר, אמו של חלל צה"ל אוהד גולדווסר, שנהרג לפני 17 שנים ביום בו נפתחה מלחמת לבנון השנייה. לצידה עמד אביו, שלמה.

גולדווסר החזיקה בידה שלט עליו נכתב: "אמא! קורא לי בני אודי, צאי להילחם על המדינה הדמוקרטית שלמענה נלחמתי ועבורה נפלתי".

בנאומה אמרה גולדווסר: "כשהזמינו אותי לדבר בפניכם הערב, התגובה הראשונית שלי היתה 'מה פתאום'? אבל במחשבה שנייה החלטתי שכן, כן יש לי מה להעביר לכם - כוח ואמונה. להמשיך להילחם בכוח על אמונתכם בצדקת דרככם. הדרך להסיר את אימת האיום המרחף מעל ראשינו, ראשי ילדינו ונכדינו - אימת הדיקטטורה".

מיקי גולדווסר, אמו של אוהד גולדווסר נואמת בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר תבור, 8 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מיקי גולדווסר, אמו של אוהד גולדווסר נואמת בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר תבור, 8 ביולי 2023/אתר רשמי, ללא

בהמשך הנאום אמרה גולדווסר כי במהלך המאבק על שחרור בנה החטוף זיהו הנאבקים "בעיה אקוטית שחבקה את כל המגזרים ואת כל הגילים: אובדן דרך, אובדן ערכים, אובדן אמונה בשלטון. געגועים למשהו חזק ומישהו חזק, יציב ומלכד, גוף שמעורר השראה, מחנך וראוי לחיקוי. זה לא היה קיים בשלטון בארץ".

היא הוסיפה: "מה שאנחנו חווים היום החל להירקם כבר לפני שנים רבות. לא הייתי מהססת גם לומר 'להירקב'". לדבריה, במהלך המאבק היו שהתנגדו לעסקה של שחרור החטופים תמורת שחרור מחבלים. "הם הפגינו נגדנו בכל כוחם, אבל מעולם, באף הפגנה לא היו התפרצויות ובטח שלא אלימות. לא היה קיים השיח האלים והמעליב שקיים היום ואני מצפה שלפחות אנחנו לא נגרר אחרי אותה אלימות שמפגינים הביביסטים".

היא סיימה את הנאום בשבחים ליהודים בכל העולם שעמדו מאחורי המשפחה. "חילונים ודתיים מכל המוצאים ומכל השתייכותם המפלגתית, כי יש צו אחד העומד מעל לכל - כל ישראל חברים. כל ישראל ערבים זה לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בתל אביב בשבוע ה-27, 8 ביולי 2023/ראובן קסטרו

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התחדשו היום במוקדים רבים ברחבי הארץ, ובראשם ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב בפעם ה-27. בין היתר, ברחובות אלפים משתתפים בתהלוכה והפגנה, בנס ציונה, רמת השרון וצומת כרכור מפגינים מאות בני אדם.

היום הודיעו מארגני המחאה כי בשבוע הבא, יחריפו אף יותר את צעדיהם. הם הבהירו כי במידה וחקיקת ביטול עילת הסבירות תאושר ביום שני - בשלישי יתקיים "יום התנגדות", הכול הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בין היתר, לדבר המובילים, היום יכלול הפגנת ענק בנתב"ג אחר הצהריים ובערב הפגנות וצעדות מתמשכות בכל הארץ.

מארגוני המחאה נמסר כי "עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם. עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה - אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. בשלישי הקרוב, אם החוק עובר לילה קודם, עם ישראל ייצא בהמוניו ליום התנגדות. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully