וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי ביקר באי הנחשים לציון 500 ימים למלחמה: "נחזיר את כל השטחים שלנו"

נשיא אוקראינה הביע לאי הקטן שבים השחור שהפך לסמל להתנגדות לפלישה הרוסית כבר ביומה הראשון, כשהכוחות המקומיים סירבו להיכנע. מוסקבה נטשה את האי לפני שנה בשל אבידות כבדות, וזלנסקי שלח מסר משם לכל הכוחות: "אני רוצה להודות לכולם על 500 הימים האלו"

לציון 500 ימים במלחמה: זלנסקי ביקר באי הנחשים בים השחור/לשכת הנשיאות של זלסנקי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר באי הנחשים שבים השחור, לציון 500 ימים לפלישה של רוסיה. זלנסקי, שתיעוד ביקורו פורסם היום (שבת) על ידי לשכתו, הגיע לאי הסלעי הזעיר שהפך לסמל של ההתנגדות האוקראינית לפלישה הרוסית כבר ביומה הראשון.

זלנסקי, שהיה לבוש בקפוצ'ון שחור ועליו אפוד מגן, הניח פרחים לכבוד החיילים שהגנו על האי, והודה לכל הכוחות שלחמו עבור המדינה בחודשים שחלפו מאז פלישת רוסיה ב-24 בפברואר 2022.

"אני רוצה להודות - בדיוק מכאן, ממקום הניצחון הזה - לכל אחד מהחיילים שלנו על 500 הימים האלה", אמר זלנסקי, בסרטון שפורסם בערוץ הטלגרם שלו. "מי ייתן שהחופש שכל הגיבורים שלנו בזמנים שונים רצו עבור אוקראינה, ושעלינו לזכות בו עכשיו, יהיה מחווה לכל אלה שמסרו את חייהם למען אוקראינה".

לדבריו, "אף שזו פיסת אדמה קטנה באמצע הים השחור שלנו, זו הוכחה מצוינת לכך אוקראינה תחזיר לעצמה כל חלק מהטריטוריה שלה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באי הנחשים בים השחור, 8 ביולי 2023. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באי הנחשים בים השחור, 8 ביולי 2023/רויטרס

האי האסטרטגי משקיף על נתיבי המים לאודסה, עיר הנמל הראשית של אוקראינה בים השחור שאותה קיוותה רוסיה לכבוש. בשעות הראשונות של הפלישה, קצינים רוסים שהיו על סיפונה של "מוסקבה, ספינת הדגל של צי הים השחור הרוסי, פנו בקשר לכוחות האוקראיניים באי והורה להם להיכנע או למות. אחד מהם ענה בחזרה, ואמר: "ספינת מלחמה רוסית, לכי תזדייני". המשפט הפך לסיסמה לאומית באוקראינה, המופיעה על שלטי חוצות, חולצות ואף על בול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צילום לוויין של אי הנחשים. רויטרס
צילום לוויין של אי הנחשים/רויטרס

ב-14 באפריל בשנה שעברה, שני טילים אוקראינים פגעו ב"מוסקבה", ספינת המלחמה הגדולה ביותר שטובעה בקרב זה 40 שנה. רוסיה, באופן רשמי, טוענת שמלח אחד נהרג בתאונה, בעוד שמומחים מערביים מעריכים שמחצית מ-450 אנשי הצוות שהיו על סיפונה טבעו בים.

כחודש וחצי לאחר מכן, ב-30 ביוני, רוסיה נטשה את אי הנחשים לאחר שספגה אבידות כבדות בניסיון להגן עליו בעודה מתארת את הנסיגה כ"מחווה של רצון טוב".

רוסיה עדיין מחזיקה בשטחים במזרח ובדרום אוקראינה, אך זלנסקי אמר השבוע שחייליו רשמו התקדמות מסוימת במתקפת הנגד שלהם לאחר "שבוע קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully