וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תלתה 2 מעורבים בפיגוע במקדש שיעי; מחבלים תקפו תחנת משטרה בדרום

8.7.2023 / 12:17

השניים, אזרחים אפגנים, הורשעו בקשר עם שלוחת דאעש בארצם, שקיבלה אחריות על המתקפה באוקטובר שבה נהרגו 13. במקביל, מחבלים מתאבדים הרגו שני שוטרים בתקיפת תחנת משטרה במחוז סיסתאן-בלוצ'יסטן

איראן הוציאה להורג שני אזריחם אפגנים שהורשעו במעורבות במתקפה על מקדש שיעי בעיר שיראז בשנה שעברה, שבה נהרגו לפחות 13 בני אדם - כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה כי השניים נתלו בשעות הבוקר המוקדמות בעיר הדרומית.

הפיגוע אירע באוקטובר האחרון, וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל עליו אחריות. התקשורת האיראנית דיווחה כי השניים הודו במהלך משפטם שהם היו בקשר עם שלוחת דאעש באפגניסטן השכנה, וסייעו בארגון המתקפה על מקדש שאה צ'ראח בשיראז. דאעש הסוני רואה בשיעים, שהם רוב באיראן, כופרים.

המתקפה במקדש תועדה במצלמות האבטחה, שבהן נראה אדם חמוש נכנס למקום ויורה ברובה שהחביא בתיק שלו במתפללים שנמלטו על נפשם. התוקף, שזוהה כאזרח טג'יקיסטן, מת לאחר מכן בבית חולים מפציעות שנגרמו לו בזמן המתקפה.

דאעש, שבעבר הציב איום גדול יותר על מדינות האזור, קיבל בעבר אחריות על פיגועים באיראן, כולל התקפה משולבת ב-2017 בפרלמנט ובקברו של מייסד הרפובליקה האסלאמית, אייתוללה רוחאללה חומייני.

מתנגדי הרפובליקה האסלאמית טענו כי הפיגוע בשיראז בוים על ידי המשטר כדי ליצור הסחת דעת מהפגנות החיג'אב שהסעירו את איראן באותה תקופה. עם זאת, הם לא סיפקו הוכחות לכך.

שני אזרחים אפגנים שהוצאו להורג לאחר שהורשעו במעורבות בפיגוע בעיר שיראז, איראן. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
שני אזרחים אפגנים שהוצאו להורג לאחר שהורשעו במעורבות בפיגוע בעיר שיראז, איראן/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

במקביל, מחבלים מתאבדים תקפו היום תחנת משטרה בדרום-מזרח המדינה והרגו שני שוטרים. לפי הטלוויזיה הרשמית, ארבעה חמושים נהרגו במתקפה על התחנה בעיר זהדאן, בירת מחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, הגובל בפקיסטן ואפגניסטן. המחוז ידע כמה מעשי טבח במפגינים במהלך גל מחאות החיג'אב בשנה שעברה, שפרץ בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני במעצר של משטרת המוסר.

זהו אחד המחוזות העניים ביותר באיראן, המשמש נתיב מרכזי לסחר בסמים. ארגוני זכויות אדם טוענים כי המיעוט הבלוצ'י, המונה כשני מיליון איש, סובל מאפליה ומדיכוי במשך עשרות שנים.

בירת המחוז חווה הפגנות שבועיות מאז 30 בספטמבר, אף שביתר חלקי איראן דעכה המחאה. ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל דיוח כי כוחות הביטחון הרגו אז לפחות 66 בני אדם. הרשויות הדיחו את מפקד המשטרה בעיר ומפקד תחנה בעקבות הטבח.

המשטר האשים תחילתה את ג'יש אל-עדל, ארגון טרור בלוצ'י בלוך שלטענתו פועל ממקומות מפלט בפקיסטן. שום ארגון, כולל ג'יש אל-עדל, לא קיבל אחריות על הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully