וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאבק בכל מקום בעולם על הדמוקרטיה הישראלית": 150 פעילים יצאו למשט מחאה בניו יורק

8.7.2023 / 11:16

המפגינים נגד המהפכה המשפטית שטו לעבר פסל החירות בספינה "Freedom", הניפו דגלי ישראל ופרסו על סיפונה שלט שעליו נכתב "חובה להתנגד". מארגני המשט מסרו: "לבשנו שחור כי דגל שחור ונורא מתנוסס מעל בליץ החקיקה והאלימות הבלתי נסלחת כלפי המפגינים"

150 פעילי דמוקרטיה בניו יורק יצאו למשט אל עבר פסל החירות, 8 ביולי 2023/צילום: רועי בושי ולירי אגמי

כ-150 פעילים בניו יורק יצאו היום (שבת) למשט אל עבר פסל החירות בספינה "Freedom", הניפו דגלי ישראל ופרסו על הסיפון שלט "Must Resist - חובה להתנגד", במחאה על קידום המהפכה המשפטית.

אמש, כתבו מארגני המשט בקבוצת המחאה בניו יורק כי "אי אפשר לשבת בבית בזמן שהמשפחות והחברים שלנו נאבקים למען כולנו בחזית", וציפו לכ-20-30 פעילים שיגיעו למשט לכל היותר, אולם הופתעו מאוד מההתגייסות של כמעט 150 ישראלים ויהודים אמריקנים להצטרף ולקחת חלק במחאה.

"על פסל החירות מופיע שיר של משוררת יהודייה. חירות הייתה משאת נפשם של יהודים משחר ההיסטוריה", אמרה שני גרנות-לובטון, ממארגנות המחאה והוסיפה: "לבשנו שחור כי דגל שחור ונורא מתנוסס מעל בליץ החקיקה והאלימות הבלתי נסלחת כלפי המפגינים. הלב של כולנו בישראל, שולחים מפה רוח במפרשי הלוחמים על החירות והדמוקרטיה שמגינים בגופם ובנפשם על העתיד של כולנו".

150 פעילי דמוקרטיה בניו יורק יצאו למשט אל עבר פסל החירות, 8 ביולי 2023. צילום: רועי בושי ולירי אגמי, מערכת וואלה!
150 פעילי דמוקרטיה בניו יורק יצאו למשט אל עבר פסל החירות, 8 ביולי 2023/מערכת וואלה!, צילום: רועי בושי ולירי אגמי

עוד טענה גרנות: "פסל החירות מסמל את הערכים המשותפים של שתי המדינות - ישראל וארה"ב. אמנם נתניהו בחר השבוע במפגין שלא לאחל "יום עצמאות שמח" לארה"ב, אבל אחותנו הגדולה תמיד הייתה בעלת הברית מספר אחת של ישראל. לא ניתן לממשלת חורבן הבית להרוס גם את הקשר עם התפוצות. נמשיך להראות את הפנים היפות, הדמוקרטיות והליברליות של ישראל".

לדבריה, "הם ממציאים יהדות חדשה של שנאה ורדיפת בצע ושררה וקורעים את העם. אנחנו פה ובכל מקום בעולם, למאבק על הדמוקרטיה הישראלית יש זרועות ברחבי תבל. ישראל לא תהיה דיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully