וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום עדותו של מילצ'ן: הזיגזג של המיליארדר, הבעיה של הפרקליטות, ומה יעשו השופטים?

7.7.2023 / 12:22

במשך עשרה ימים התפתל מילצ'ן על דוכן העדים והתנהל כבעל הבית שמכתיב את קצב העדות. בעוד שהוא מהתל בסנגורים עם שלל גרסאות סותרות, השופטים בעיקר ניסו להרגיע את הרוחות. עבור רה"מ זה היה מצוין - אולם בסופו של דבר, גם הפרקליטות קיבלה בדיוק את הפרטים שרצתה לשמוע

בווידאו: היום העשירי לעדות מילצ'ן: התביעה תנסה לחשוף סתירות בדבריו/רוני כנפו

במשך עשרה ימים התפתל המיליארדר ארנון מילצ'ן על דוכן העדים שהכינו במיוחד בעבורו בברייטון בבריטניה. אף עד במשפט הזה לא קיבל הנחת סלב כמותו, וכך נראתה גם עדותו מבית המשפט בירושלים, שם ישבו השופטים והעיתונאים שביקשו לעקוב אחרי אינספור גרסאותיו של העד שהתקיימה במסגרת תיק 1,000 ונגעה בחלקו במתן המתנות לבני הזוג נתניהו.

כבר ביומו הראשון לעדות, עקץ את התובעת הראשית בתיק, ליאת בן ארי, וכן את הסנגור של נתניהו עמית חדד. "זו קומדיה, בחיי. אני אעשה מזה סדרה", אמר על הויכוחים שפרצו בין השניים. מילצ'ן שמבין דבר או שניים בסרטים ובסדרות הבין היטב איזו דמות הוא מגלם במחזה שלפנינו - בעל הבית שמכתיב את קצב העדות. במקום שהשופטים יתרשמו ממנו בירושלים ומורא הדין יהיה עליו, מילצ'ן היתל בפרקליטות ובסנגורים עם שלל גרסאות סותרות, ובמקום שהשופטים יעירו לו שחובה להעיד אמת בבית המשפט - הם בעיקר ניסו להרגיע את הרוחות הסוערות בבריטניה. זאת, עד שראשת ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, איימה על הצדדים שהיא תחזיר אותם לירושלים, דבר שלא קרה.

מילצ'ן סתר את עדותו במשטרה וגם את עדותו בחקירה הראשית, דבר שעובד לטובת רה"מ נתניהו משום שהוא יוצר ספק ממשי בעדותו. בסביבת ההגנה של רה"מ מיהרו לספר כי התיק קרס על ידי הקצב מברייטון - שם כינוי שהם העניקו למילצ'ן, ואכן בחלקים מהעדות מילצ'ן בהחלט התמסר לחלוטין לגרסת צוות ההגנה של נתניהו.

ארנון מילצ'ן ביום העשירי לעדותו, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ארנון מילצ'ן ביום העשירי לעדותו, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

עו"ד עמית חדד רשם הישג כשהצליח להוציא ממילצ'ן את האמירה לפיה נתניהו לא סייע למילצ'ן בהוצאת הויזה לארה"ב, וכן באמירה האגבית שהצליח להוציא ממילצ'ן על כך שהיקף הסיגריות והשמפניות הסתכם בעשרות אלפי שקלים ולא מדובר בקו אספקה. הישג נוסף של חדד שעובד לטובת רה"מ היא האמירה של מילצ'ן שהמיזם שהמיליארדר רצה לקדם עם ראטן טאטא בירדן היה מיזם שמטרתו לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים ולא מיזם שמילצ'ן היה אמור להרויח ממנו כסף.

מנגד, בפרקליטות עשו מאמץ גדול בעיקר בחקירתו החוזרת של מילצ'ן לקבע גרסה שלפיה אספקת הסיגרים והשמפניות לזוג נתניהו הייתה כמו "רוטינה", מה שמעיד על קו אספקה שוטף. גם בנוגע לסוגיית בקשתו של מילצ'ן לקבל עזרה בהוצאת ויזה לארה"ב מילצ'ן התפתל, אך אישר לבסוף שרה"מ נתניהו אישר לו שהוא עסק בהוצאת הויזה בעבורו על ידי כך שהוא דיבר עם דן שפירו שגרירי ישראל בארה"ב דאז. ביחס למיזם העסקי עם טאטא, בפרקליטות ניסו בעיקר להראות שבקשותיו של מילצ'ן שהמיזם יהיה איזור פטור ממס מצביעות על אינטרס כלכלי ולא רק על אינטרס לאומי כמו עשיית שלום.

כאמור, מילצ'ן זגזג, סתר את עצמו ויצר שתי גרסאות לסיפור אחד. בפרקליטות יודעים זאת וטוענים כי לא הייתה ציפייה שמילצ'ן יספר על דוכן העדים שהוא נתן מתנות לנתניהו על מנת לקבל ממנו הטבות שלטוניות, אך בנוגע לסתירות בעדותו ובעיקר ביחס לכמות והיקף השמפניות והסיגרים, בפרקליטות ישענו על עדותה של הדס קליין. לפיה, וכך לפי עדותו (כאן לא סתר את עצמו), זו קיבלה ממילצ'ן Card Blanch - ש'יק פתוח להעניק לבני הזוג כמה סיגרים ושמפניות שירצו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בנימין נתניהו ביום העשירי לעדותו של ארנון מילצ'ן, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
בנימין נתניהו ביום העשירי לעדותו של ארנון מילצ'ן, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

ומה השופטים יעשו? בפני השופטים עומדת עדות לא אמינה במיוחד של עד שלא רצה להסתבך, ובעיקר רצה לרצות את השלטון. השופטים יאלצו לראות האם הם מצליחים להוציא מעדותו גרסה אחידה שממנה יהיה ניתן להרשיע או לזכות את נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully