וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: צריך לשקול את השבתת הרשתות החברתיות במהומות עתידיות

ממשלת צרפת הצביעה על פלטפורמות כמו סנאפצ'ט, טיקטוק וטלגרם כמקור לעידוד ההתפרעויות, והנשיא אף העלה אפשרות להגבלתן באירועים דומים בעתיד בעוד שהמהומות בעקבות הירי בנער בפריז כבר דעכו. הצעתו עוררה ביקורת חריפה מימין ומשמאל. "כמו בסין, איראן וצפון קוריאה"

בוידאו: המהומות בצרפת: יותר מ-1,300 עצורים בלילה הרביעי להתפרעויות/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הממשלה צריכה לשקול את "ניתוק" הרשתות החברתיות בתרחיש של מהומות כמו אלו שפקדו את המדינה בשבוע שעבר, וספג ביקורת משמאל ומימין. זאת בזמן דעיכת ההתפרעויות שפרצו בעקבות הרג של נער בן 17 בפרברי פריז בידי שוטר.

"אנחנו צריכים לחשוב על הרשתות החברתיות, על ההגבלות שנצטרך להטיל", אמר מקרון במפגש עם ראשי עיר ביום שלישי. "כשדברים יצאו משליטה, אולי נזדקק ליכולת לפקח עליהן או להשבית אותן".

מקרון ושרי ממשלתו הצביעו על רשתות חברתיות כמו סנאפצ'ט, טיקטוק וטלגרם כבעלות תפקיד משמעותי בהפצת תמונות ותיעודים מהאלימות הלילית שפקדה את הערים הגדולים מאז ששוטר ירה למוות בנאהל מאחר שלא ציית להוראותיו לעצור לבדיקת תנועה.

"כשהן (הרשתות החברתיות) הופכות לכלי התארגנות או לניסיון להרוג, זאת בעיה אמיתית", הוסיף מקרון.

נשיא צרפת עמנואל מקרון משוחח עם ראשי עיר שבשטחיהן פרצו מהומות במפגש בארמון האליזה בפריז, 4 ביולי 2023. רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון משוחח עם ראשי עיר שבשטחיהן פרצו מהומות במפגש בארמון האליזה בפריז, 4 ביולי 2023/רויטרס

הצעתו של מקרון נתקלה בהתנגדות חריפה מכלל קצות הקשת הפוליטית. "זה מדאיג. כשאנחנו מגיעים לנקודה שבה אנחנו אומרים שהפתרון היחיד הוא ניתוק הרשתות החברתיות, אתה שואל את עצמך לאיזו נקודה הגענו", אמרה מנהיגת מפלגת הירוקים, מארין טונדלייה, בריאיון לטלוויזיה.

מתילד פאנו, ממפלגת השמאל הרדיקלי "צרפת בלתי-כנועה", הגיבה למקרון בציוץ שפרסמה בטוויטר "אוקיי, קים ג'ונג און", בהתייחסה לרודן של קוריאה הצפונית.

"לנתק את הרשתות החברתיות? כמו סין, איראן או קוריאה הצפונית? אפילו אם זו פרובוקציה שנועדה להסחת דעת, היא בטעם רע מאוד", כתב יו"ר סיעת המפלגה השמרנית בפרלמנט, אוליבייה מרלה.
אפילו בסיעתו של מקרון עלתה תרעומת כלפי הצעתו. "זה לוותר על הרעיון שדמוקרטיה חזקה יותר מהכלים המופנים כלפיה. זאת תהיה טעות", אמר חבר הפרלמנט אריק בות'ורל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נזק שנגרם לחלונות באתר אולימפי בבנייה במהלך המהומות בפריז, צרפת, 30 ביוני 2023. רויטרס
נזק שנגרם לחלונות באתר אולימפי בבנייה במהלך המהומות בפריז, צרפת, 30 ביוני 2023/רויטרס

השר האחראי על הדיגיטציה, ז'אן-נואל בארוט, הדגיש כי אין הצעה כזו על השולחן. במקום זאת, אמר דובר הממשלה אתמול, הממשלה רוצה לפתוח בשיחות עם חברי הפרלמנט כדי לדון בשינויים בהצעת חוק הנוגעת לרשתות החברתיות. הוא אמר לכתבים בתום ישיבת ממשלה כי קבוצת עבודה תבחן הוספה של "כלים חוקיים" ו"מדויקים" אפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully