וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קורא לחדש את השיחות בבית הנשיא: "נתניהו, יהיה על שמך כתם בהיסטוריה"

במסיבת עיתונאים שערך, גנץ תקף בחריפות את רה"מ על טיפולו בסוגיות במדינה: "בוחר בפוליטיקה קטנה על חשבון המדינה. הוא מעדיף להתעמת עם ביידן מאשר עם רוטמן ולוין". במקביל לקריאה לחזור לשיחות בבית הנשיא, הזהיר מפני השלכות החקיקה המשפטית: "איום על ישראל"

בוודיאו: גנץ קורא לחידוש ההידברות בבית הנשיא: "נתניהו, עצור את החקיקה ובוא נגיע להסכמות"/המחנה הממלכתי

בני גנץ תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקר את התנהלותו מול האלימות בחברה הערבית, וקידום המהפכה המשפטית. "האתגרים של מדינת ישראל הולכים ומתעצמים במגוון זירות - מול הטרור בכל שלוחותיו, מול איראן שמרחיבה את זרועותיה ומתקרבת לסף גרעיני, ובזירות האיזוריות והעולמיות שמתערערות. האלימות ברחובות והפשיעה בחברה הערבית בשיא, ההייטק במשבר, ויוקר המחיה מרקיע שחקים", פתח את נאומו גנץ.

"מול כל האתגרים האלו, נתניהו בוחר שוב ושוב בפוליטיקה קטנה ומעדיף שקט בקואליציה, על חשבון עם ישראל ומדינת ישראל. הוא מעדיף להתעמת עם ביידן מאשר עם שמחה רוטמן ויריב לוין. הוא משאיר בתפקיד הרגיש של השר לביטחון פנים, את מי שמבקש לעשות פוליטיזציה של עבודת המשטרה. אין ספק, זו ממשלה רעה למדינת ישראל שצריך לקצר את ימיה. ובכל זאת, ובעת הזו במיוחד, מדינת ישראל חייבת להישאר מאוחדת. אסור לקרוע את העם", קבע גנץ.

גנץ התייחס גם לחקיקה החד צדדית של ההפיכה המשפטית, וקרא לעצור אותה בתמורה לחזרה לשיחות בבית הנשיא: "מדינת ישראל ניצבת בפני אחד מהאיומים הגדולים בתולדותיה - איום על אופייה היהודי והדמוקרטי, והאיום על חוסנה ועוצמתה. שלא יהיה לכם ספק, גם אתמול בלילה ההפיכה המשטרית התקדמה בחוק לפוליטיזציה של לשכת עורכי הדין. שלשום אושרה 'פסקת השחיתות' בוועדת חוקה, ואנחנו בדרך להשתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים ולהתגברות. שוחחתי מוקדם יותר עם נשיא המדינה, ואמרתי לו שאם החקיקה החד צדדית תיעצר, יש לחדש את ההידברות בבית הנשיא באופן מיידי".

גנץ פנה לנתניהו באופן ישיר, והפציר בו: "אם ההפיכה תעבור, נבטל את כולה אחרי הבחירות הבאות, והיא תהפוך לכתם בהיסטוריה שיהיה על שמך".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 26 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 26 ביוני 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל לכך, חברי הקואליציה עודכנו כי ביום שני הקרוב תעלה להצבעה במליאה ההצעה לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. בהודעה שנשלחה לח"כים נכתב כי "לא יאושרו היעדרויות או קיזוזים".

שיחות ההידברות בבית הנשיא בין הקואליציה ויש עתיד והמחנה הממלכתי הופסקו בחודש שעבר אחרי שהקואליציה עשתה תרגיל לדחיית הבחירות לוועדה לבחירת שופטים בכנסת. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויור המחנה הממלכתי גנץ הודיעו אז שהשיחות יוקפאו עד לבחירת נציג הקואליציה בוועדה. בתגובה, בקואליציה החליטו לקדם את חקיקת ביטול עילת הסבירות באופן חד צדדי. הבחירות החוזרות לוועדה לבחירת שופטים צפויות להיערך ביום רביעי הבא ויש עתיד והמחנה הממלכתי מעונינים ללחוץ על נתניהו לחזור לשיחות.

אתמול, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין באולפן וואלה!, וגם הוא טען עדיין ניתן להגיע להסכמות על המהפכה המשפטית בהידברות בבית הנשיא. "אפשר להגיע לתוצאה ראויה, אני לא אהיה מאושר ממנה", הסביר. לדבריו, הוא לא הקפיא את השיחות, אלא יחזור אליהן אחרי שיושלם "ההליך הטכני" של בחירת חברי הוועדה למינוי שופטים: "הניסיון לימד אותי - עם נתניהו קונים ממנו במזומן, לא הבטחות ולא 'יהיה בסדר עוד שבועיים'. נחכה את השבועיים ונחזור לשיחות. יש מה לדבר, כל הזמן".

"אני חושב שאפשר היה להגיע בבית הנשיא לתוצאה שמשרתת את המערכת ומונעת את הרס הדמוקרטיה שמשאירה את הפרדת הרשויות ועל בית המשפט העליון, אפשר היה להגיע לתוצאה", המשיך יו"ר יש עתיד. "לא הבנתי עד הסוף את הלחצים שבגללם נתניהו התנתק והחליט ללכת עם לוין ורוטמן - זה הרס לחברה ולדמקורטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully