וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 אזרחים נהרגו במתקפה רוסית בלבוב, זלנסקי מבטיח נקמה

העיר שבמערב אוקראינה ספגה את ההתקפה הקטלנית ביותר מאז פרוץ המלחמה, ובין הקורבנות גם בת 95 ששרדה את מלחמת העולם ה-2. "ניסיתי להגיע לאמא שלי, אבל לא הצלחתי", סיפרה אחת הדיירות. מוסקבה טוענת שהיא פגעה ביעדים צבאיים, אך לא סיפקה הוכחות

לפחות שישה בני אדם, בהם אישה בת 95, נהרגו מפגיעת טיל רוסי בבניין מגורים בעיר לבוב שבמערב אוקראינה - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות בעיר, שנמצאת הרחק מקו החזית. ראש עיריית לבוב, אנדריי סדובי, אמר כי עוד 40 בני אדם נפצעו בהתקפה הגדולה ביותר על התשתית האזרחית בעיר מאז פרוץ המלחמה. לדבריו, 35 מבנים ניזוקו במהלך התקיפה הלילית.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבטיח שהתקיפה של "הטרוריסטים הרוסים" תיענה בתגובה "מוחשית". חיל האוויר של אוקראינה אמר כי הטילים שוגרו מהים השחור ושבעה מתוך עשרה הופלו על ידי כוחותיו. לטענתו, טילי השיוט מסוג "קליבר" פנו תחילה צפונה, אך לאחר מכן "שינו בפתאומיות את המסלול" מערבה ופגעו בלבוב.

רוסיה מכחישה שהיא תוקפת מטרות אזרחיות, על אף שיש אינספור עדויות והוכחות לכך. לטענת משרד ההגנה במוסקבה, "נשק מדויק ארוך-טווח" ששוגר מהים פגע בשטחי כינוס של חיילים אוקראינים ובמחסנים של כלי רכב משוריינים מערביים. במקביל, הטלוויזיה הממלכתית הרוסית דיווחה כי אקדמיה של משרד ההגנה האוקראינה נפגעה בתקיפה. מוסקבה לא סיפקה הוכחות לטענותיה.

צוותי חילוץ פועלים במבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית בעיר לבוב, אוקראינה, 6 ביולי 2023. רויטרס
צוותי חילוץ פועלים במבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית בעיר לבוב, אוקראינה, 6 ביולי 2023/רויטרס

העיר, שגובלת בפולין ושאליו עברו השגרירויות הזרות עם פרוץ המלחמה, הכריזה על שני ימי אבל. החיפושים אחר ניצולים או קורבנות נוספים נמשך לאורך היום, ובערב אותה גופה נוספת, של אישה, שהייתה הקורבן השישי. "ייתכן שיש עוד כמה אנשים לכודים", אמר ראש העיר. הוא הוסיף כי נגרם נזק ל-60 דירות ו-50 כלי רכב.

מושל מחוז לבוב, מקסים קוז'יצקי, אמר שהקורבן המבוגר ביותר היה קשישה בת 95, ששרדה את מלחמת העולם השנייה. "יש מקלט ליד הבית שנפגע מהטיל", אמר. "הוא במצב טוב והיה פתוח בזמן האזעקה, אבל רק חמישה אנשים היו במקלט מכל הבניין. זה מאכזב מאוד".

אוליה, עדת ראיה, סיפרה לרשת BBC שהיא התעוררה מהפיצוץ הראשון, אבל לא הספיקה לעזוב את הדירה כששמעה פיצוץ שני. "התקרה התחילה ליפול", היא אמרה. "אמא שלי נפגעה מיד, קפצתי החוצה והייתי מכוסה בהריסות עד גובה הברכיים".

לדבריה, "ניסיתי להגיע לאמא שלי, אבל לא הצלחתי, הגעתי לחלון, התחלתי לצרוח, ותוך כחצי שעה הגיעו אליי המחלצים, הוציאו אותי ולקחו אותי לבית חולים. חזרתי וגיליתי שאמא שלי מתה, השכנים שלי מתו. בשלב זה נראה שאני היחידה ששרדתי מהקומה הרביעית".

A local woman reacts at a site of a residential building hit by a Russian missile strike, amid Russia's attack on Ukraine, in Lviv, Ukraine July 6, 2023. REUTERS/Roman Baluk. רויטרס
A local woman reacts at a site of a residential building hit by a Russian missile strike, amid Russia's attack on Ukraine, in Lviv, Ukraine July 6, 2023. REUTERS/Roman Baluk/רויטרס

במשך חודשים ארוכים, רוסיה משגרת התקפות קטלניות של טילים ומל"טים על ערי אוקראינה, ולעתים קרובות פוגעת במטרות אזרחיות וגורמת להפסקות חשמל נרחבות.

בשבוע שעבר נהרגו 13 בני אדם - כולל ילדים - בתקיפת מסעדה ומרכז קניות בקרמטורסק, עיר במזרח הקרובה לשטחי הכיבוש הרוסיים באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully