וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין למנהיגים באסיה אחרי המרד: רוסיה מאוחדת יותר מתמיד

נשיא רוסיה השתתף בפורום אזורי ראשון מאז ההתקוממות של ואגנר, ואמר במפגש וידאו עם ראשי ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה כי ארצו תצא חזקה יותר מהמשבר. כחלק ממאמציו להראות כי הוא עדיין שולט בעניינים, פוטין אירח בקרמלין ילדה בת 8 ונתן לה לשוחח בטלפון עם חברי ממשלתו

בווידאו: סופר: לוקשנקו על מרד ואגנר: "הצעתי לפוטין לא למהר"/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח אתמול (שלישי) מסרי הרגעה למנהיגי אסיה בנוגע ליציבותה ואחדותה של ארצו, בהופעתו הראשונה שלו בפורום בינלאומי מאז המרד הקצר של קבוצת ואגנר.

"העם הרוסי מתאחד כפי שלא התאחד מעולם", אמר פוטין בפגישה וירטואלית של ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה,, שבו חברות גם סין והודו, כמו גם איראן. "החוגים הפוליטיים ברוסיה וכל החברה הפגינו בבירור את אחדותם ותחושת האחריות המוגברת שלהם לגורל המולדת כשהגיבו כחזית מאוחדת נגד ניסיון מרד מזוין", אמר פוטין על ההתקוממות שהובילה קבוצת ואגנר בהנהגת מקורבו לשעבר יבגני פריגוז'ין, שיצא לגלות בבלארוס.

בנאומו בפני מנהיגי הפורום, שאותו אירחה באופן רשמי מרחוק הודו, הודה להם פוטין על הבעת תמיכה במאמציו "להגן על הסדר החוקתי, וחייהם וביטחון האזרחים".

פוטין הוסיף כי רוסיה תעמוד נגד הלחץ, הסנקציות וה"פרובוקציות" של המערב, שהטיל עיצומים כואבים על מוסקבה בעקבות מלחמתה באוקראינה. לדבריו, רוסיה מעוניינת לחזק את קשריה עם חברות הארגון והיא תומכת במעבר לשימוש במטבעות מקומיים בסחר החוץ ביניהם.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש וירטואלי עם מנהיגי ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה ממוסקבה, 4 ביולי 2023. רויטרס
המרד היה האתגר הגדול ביותר לשלטונו עד היום. פוטין בשיחה עם המנהיגים, אתמול/רויטרס

רוסיה רואה במדינות כמו סין, הודו ואיראן - החברה החדשה ביותר בארגון שהוקם כמשקל נגד למערב - שותפות מפתח בהתמודדות מול ארצות הברית ומה שהיא מתארת כניסיונותיה להכתיב את הסדר העולמי.

פוטין אמר למנהיגים כי יש סיכון גובר למשבר כלכלי ופיננסי עולמי חדש, לאור חובותיהן התופחים של מדינות מפותחות והחרפת הביטחון התזונתי והסביבתי. "כל הבעיות הללו, שכל אחת מהן מורכבת ומגוונת בדרכה, במכלול שלהן מביאות לעלייה ניכרת בפוטנציאל לסכסוך", הזהיר פוטין.

הדגש ששם פוטין על אחדותה של רוסיה במפגש עם בעלי בריתו היה הוכחה לכמה הוא נחוש להסיר כל ספק לגבי מעמדו. מדינות המערב ואוקראינה העריכו כי שלטונו של פוטין, המנהיג את רוסיה מאז תחילת המילניום, נחלש בעקבות קריאת התיגר חסרת התקדים של פריגוז'ין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שידור של פסגה וירטואלית של מנהיגי ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה, 4 ביולי 2023. רויטרס
הארגון הוקם כמשקל נגד למערב. מנהיגי המדינות בשיחת הוועידה, אתמול/רויטרס

שכירי החרב של ואגנר, שהובילו כמה קרבות מרכזיים באוקראינה, הגיעו עד לשעריה של מוסקבה ב-24 ביוני, אך שבו על עקבותיהם בזכות תיווכו של שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. בשבועיים וחצי שחלפו מאז, פוטין הודה לראשי הצבא ושירותי הביטחון, שנותרו לצדו, על שמנעו לדבריו מלחמת אזרחים. הוא אף נפגש באופן חריג עם תושבים - כולל עם ילדה בת שמונה שהובאה אתמול לקרמלין ושוחחה דרך לשכתו של פוטין עם חברי ממשלתו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם ילדה בת שמונה מדגסטן בקרמלין, 4 ביולי 2023. רויטרס
פוטין מארח את הילדה ראיסת אקיפובה בקרמלין, אתמול/רויטרס

פוטין אמר לילדה, ראיסת אקיפובה, שהוא הזמין אותה ואת הוריה לקרמלין משום שהוא היה "נסער" כשראה תמונה שלה בוכה, כשלא הצליחה לראות אותו במהלך ביקורו בדגסטן בשבוע שעבר. באותו ביקור ברפובליקה המוסלמית שבדרום רוסיה, פוטין נפגש באופן חריג עם תושבים והקרמלין אמר כי זאת הוכחה לתמיכה "המהדהדת" שלו בקרב הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully