וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצמידו לי אקדח לראש": עיתונאית רוסייה הותקפה באכזריות בצ'צ'ניה

העיתונאית ילנה מילשינה סיפרה כי היא ועורך דין שהיו בדרכם לבית משפט נעצרו על ידי רעולי פנים , שגילחו את ראשה וצבעו את פניה בירוק, תוך שהם מאיימים על חייה. פוטין ומנהיג צ'צ'ניה, שרדפו אחר עיתונאים רבים לאורך השנים, הבטיחו לחקור את התקרית

בווידאו: סופר: לוקשנקו על מרד ואגנר: "הצעתי לפוטין לא למהר"/רויטרס

רעולי פנים חמושים תקפו היום (שלישי) ופצעו קשה עיתונאית רוסייה בולטת ועורך דין בצ'צ'ניה, בעת שהיו בדרכם לדיון בבית משפט - כך אמרו העיתונאית, המעסיק שלה וארגוני זכויות.

ילנה מילשינה, עיתונאית ידועה בעיתון נובאיה גאזטה, נסעה לבירת צ'צ'ניה גרוזני משדה התעופה המקומי עם עורך הדין אלכסנדר נמוב. ארגוני זכויות אדם אמרו כי השניים תכננו להשתתף בדיון בבית משפט בנוגע למעצרה של אישה, שלפיהם נרדפת מסיבות פוליטיות, והם מועברים לבית חולים במחוז סמוך.

"זו הייתה חטיפה קלאסית. הם ריתקו את הנהג שלנו, זרקו אותו מהמכונית שלו, נכנסו, כופפו את הראשים שלנו, קשרו לי את הידיים, הורידו אותי על הברכיים, והצמידו לי אקדח לראש", סיפרה מילשינה למנסור סולטאייב, פקיד זכויות אדם צ'צ'ני, בעת שטופלה בבית חולים בגרוזני, בטרם הועברה ממנו.

ארגון זכויות האדם ממוריאל, שהוצא מחוץ לחוק על ידי רוסיה, אמר כי השניים "הוכו באכזריות, כולל בפניהם, ספגו איומים על חייהם, אקדל הוצמד לראשיהם, והציוד שלהם נלקח מהם ורוסק". "בזמן שהכו אותם, נאמר להם: 'הוזהרתם, צאו מכאן ואל תכתבו כלום'", נכתב בהודעה של הארגון שפורסמה בטלגרם.

מילשינה, שהעיתון שלה איבד את הרישיון שלו ברוסיה בשנה שעברה, צולמה במיטת בית חולים כשפניה מכוסים בצבע ירוק, שיערה מגולח וזרועותיה חבושות. לפי דיווחים, כמה מאצבעותיה נשברו.

העיתונאית הרוסייה ילנה מילשינה מדברת בבית חולים אחרי שהותקפה בצ'צ'ניה, רוסיה, 4 ביולי 2023. רויטרס
חקרה במשך שנים את הרדיפה אחר הומואים בצ'צ'ניה. מילשינה בבית החולים, היום/רויטרס

ארגון זכויות האדם "צוות נגד עינויים" אמר כי נמוב, עורך הדין שהתלווה אליה, נדקר ברגלו. לפי הארגון, נמוב סיפר כי התוקפים רעולי פנים השתמשו בשלוש מכוניות כדי לחסום את הרכב שבו הוא ומילשינה נסעו.

השניים שהו בצ'צ'ניה כדי לכסות את גזר הדין של זרמה מוסאייבה, אישה צ'צ'נית שהואשמה בתקיפת שוטר ובהונאה. היא מכחישה את האישומים נגדה, ומבקרי המשטר הצ'צ'ני רואים בכך נקמה בבניה ובבעלה שנתפסו כלא נאמנים לקדירוב ונמלטו מהמדינה. בסופו של הדיון היא הורשעה, ונענשה במאסר של חמש וחצי שנים במושבת עונשין.

הקרמלין אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין עודכן על "התקיפה החמורה מאוד" שאותה יש לחקור ולנקוט "צעדים נמרצים", בעוד שמנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, בעל ברית קרוב של פוטין, כתב בערוץ הטלגרם שלו: "אנחנו נסדר את זה. הנחתי את הסוכנויות המתאימות לעשות כל מאמץ כדי לזהות את התוקפים".

ואולם, עיתונאים רבים נרדפו אחר פוטין וקדירוב לאורך השנים, וכמה מהם אף שילמו בחייהם. סולטאייב, פקיד זכויות האדם הצ'צ'ני שביקר את העיתונאית הרוסייה בבית החולים, אמר כי התקיפה הייתה "פרובוקציה" נגד הרשויות הצ'צ'ניות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב, 12 במאי 2023. רויטרס
הבטיח לחקור את התקיפה. מנהיג צ'צ'ניה קדירוב/רויטרס

כמה מחוקקים וגורמים רוסיים במוסקבה גינו את התקיפה ודרשו חקירה. נציבת זכויות האדם ברוסיה, טטיאנה מוסקלקובה, אמרה כי יש להעניש את האחראים. מוחמד אחמדוב, סנאטור מצ'צ'ניה, אמר שהוא מאמין שקדירוב ירד לשורש הדברים וכי הוא לא חושב שהמתקפה אושרה על ידי הממשל.

מילשינה חקרה שנים ארוכות הפרות זכויות אדם בצ'צ'ניה, כולל מעצרים המוניים ועינויים של הומואים במחוז המוסלמי השמרני. לדבריה, היא קיבלה איומים רבים בעבר, כולל על חייה. העיתון שלה פינה אותה מרוסיה בשנה שעברה אחרי שקדירוב תיאר אותה כ"טרוריסטית" והיא הותקפה בצ'צ'ניה ב-2020.

קדירוב, מנהיגה הוותיק של צ'צ'ניה, מכחיש פגיעה בזכויות אדם, וטוען שהאשמות אלו הן המצאות של דורשי רעתה של צ'צ'ניה המנסים להכפיש אותה ואת שלטונותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully