וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג הציבה פרס על ראשם של פעילים גולים: "נרדוף אותם כל חייהם"

4.7.2023 / 12:32

המשטרה בעיר הוציאה צווי מעצר לשמונה חברים בולטים בתנועה הפרו-דמוקרטית, והציעה 170 אלף דולר לכל מי שיספק מידע עליהם. במדינות המערב, שבהן הם חיים, גינו בחריפות את הרדיפה המתגברת של הונג קונג, אך בסין השולטת עליה ענו: אל תתערבו, זה עניין פנימי שלנו

משטרת הונג קונג הוציאה צווי מעצר לשמונה פעילים פרו-דמוקרטים הגולים במדינות המערב באשמת פגיעה בביטחון הלאומי, והציעה פרס על מי שיספק מידע שיוביל למעצרם. העבירות שבהן הם נאשמים כוללות קנוניה עם גורמים זרים והסתה לבדלנות, חלק מהחקיקה הדרקונית שהעבירה סין ב-2020 שנועדה למחוץ את המחנה הפרו-דמוקרטית בעיר.

ג'ון לי, מנהיג הונג קונג - שעד לפני שנים אחדות נהנתה מחירויות שאינן קיימות בסין עצמה - אמר היום (שלישי) כי שמונת הפעילים "יירדפו במשך כל חייהם". הוא אמר לכתבים כי הדרך היחידה שבה הם יפסיקו להיות מבוקשים היא "להיכנע". גובה הפרס שהוצב על ראשם של כל אחד מהשמונה הוא מיליון דולר הונג קונגי (כ-127 אלף דולר אמריקני).

על המבוקשים נמנים הפעילים ניית'ן לו, אנה קווק ופין לאו; חברי הפרלמנט לשעבר דניס קווק וטד הוי; עורך הדין ומומחה המשפט קווין יאם; פעיל האיגודים מונג סיו-טאט והפרשן יואן גונג-י. השמונה חיים במדינות שונות, בהן ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה, שגינו את ההחרפה ברדיפה של השלטונות בהונג קונג.

תמונות של שמונה פעילים מבוקשים מוצגות במסיבת עיתונאים בהונג קונג, סין, 3 ביולי 2023. רויטרס
תמונות של שמונה פעילים מבוקשים מוצגות במסיבת עיתונאים בהונג קונג, סין, 3 ביולי 2023/רויטרס

בוושינגטון, דובר של משרד החוץ אמר כי זהו "תקדים מסוכן המאיים על זכויות אדם וחירויות בסיסיות של אנשים ברחבי העולם". שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, אמר כי ממשלתו "לא תבול אף ניסיון של סין לאיים ולהשתיק אנשים בבריטניה ומעבר לים".

מדינות המערב, ארגוני זכויות אדם ופעילים אמרו כי חוק הביטחון הלאומי של סין מנוצל לטובת השתקת התנועה הפרו-דמוקרטית של הונג קונג. הרשויות בסין ובהונג קונג טוענות כי החוק השיב את היציבות לעיר הדרושה להמשך הצלחתה הכלכלית של המושבה הבריטית לשעבר.

מנהיג העיר אמר כי הרשויות ימשיכו "לעקוב" אחר הפעילות וההתנהגות של אותם שמונה פעילים, מבלי לפרט כיצד. "אנחנו רוצים שהם ידעו שאנחנו לא נשב בחיבוק ידיים", אמר לי, שקרא לתושבים לספק מידע על חברי הקבוצה.

בייג'ינג, מצדה, תקפה את הביקורת של מדינות המערב ואמרה כי ההתרחשויות בהונג קונג הן עניין פנימי שלה, ועל "כוחות זרים" שלא להתערב בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully