וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "מפה סינית": וייטנאם תאסור על הקרנת הסרט ברבי

האנוי החליטה למנוע את הפצת הסרט המדובר משום שמופיעה בו מפה שנויה במחלוקת של ים סין הדרומי, המציגה את תביעותיה של בייג'ינג באזור. וייטנאם, המצויה במחלוקת עמוקה עם סין על הזכויות בים האסטרטגי, כבר פסלה בשנים האחרונות סרטים אחרים בנסיבות דומות

מרגו רובי. GettyImages
כוכבת הסרט, מרגו רוביו/GettyImages

וייטנאם אסרה על הפצת הסרט "ברבי" בשטחה בעקבות קטע שבו נראית מפה שמציגה את תביעותיה החד-צדדיות של סין בים סין הדרומי - כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית.

המפה המדוברת כוללת קו עם תשעה מקפים שבה משתמשת בייג'ינג כדי להראות את תביעותיה על נתיב המים האסטרטגי העשיר במשאבים, כולל באזורים שאותם מחשיבה האנוי לשלה ושבהם מכרה זיכיונות לחיפוש נפט.

וייטנאם כבר אסרה בשנים האחרונות כמה סרטים מאותה סיבה. התביעות של סין אינן מוכרות על ידי הקהילה הבינלאומית ונדחו על ידי בית משפט בהאג ב-2016, אך בייג'ינג מסרבת להכיר בפסיקה זו והאנוי מאשימה כלי שיט שלה בהפרת הריבונות שלה.

ב-2019, הממשלה הווייטנאמית אסרה על הקרנת סרט האנימציה "קסם של מפלצת" ובשנה שעברה על הסרט "אנצ'רטד" מסיבה דומה. ב-2021, נטפליקס הסירה את סדרת הדרמה האוסטרלית "פיין גאפ" משירותיה בווייטנאם.

הסרט ברבי, בכיכובם של מרגו רוביו וריאן גוסלינג, היה אמור לצאת לאקרנים בווייטנאם ב-21 ביולי, במקביל לבכורה שלו בארצות הברית. עם זאת, וי קיין ת'אנה, ראש מחלקת הקולנוע - גוף ממשלתי האחראי על סינון סרטים זרים - צוטט על ידי העיתון הממשלתי "טוי טרה" באומרו כי "אנחנו לא נתן רישיון לסרט האמריקני 'ברבי' בווייטנאם משום שהוא מכיל את התמונה הפוגענית של קו תשעת המקפים".

חברת "וורנר", המפיצה של הסרט, לא הגבה על ההחלטה של האנוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully